2020. május 5., kedd

Reklámítás

Olvasom, hogy a gazdasági verenyhivatal vizsgálódik az egyik webáruháznál, mert az agresszív hirdetési módszerével pszichés nyomást gyakorolhatott a vásárlókra. Húha, ez aztán a meglepetés! A reklámok pszichés nyomást gyakorolnak a várálókra, de tényleg? A végén még az is kiderül, hogy direkt befolyásolni akarnak minket, a szemét reklámok által sötét erők szeretnének rávenni minket olyan dolgok megvásárlására,  amikről addig nem is igen hallottunk. Fú, ez durva, fene gondolta volna...

Pedig evidens, hogy a reklámok hazudnak. Először is azt hazudják, hogy nem hazudnak, csak kiemelik a termékek kedvező tulajdonságait, igyekeznek jó fénnyben feltüntetni a reklámozott dolgot, de ennél mindig messzebre mennek.
Mert mikor az ember először vett mondjuk mekis sajtburgert, akkor rögtön megtapasztalhatta,hogy fele akkora és harmadannyira vonzó, mint amilyennek az óriásplakáton látszott. És a hiába nyakal bárki fantakólát, nem változik varázsütésre házibulivá az esős szerda délután,  a hajdúsító sampon nem oldja meg a magánéleti válságát, mint ahogy hiába cseréli újabbra az okostelefonját, nem lesz több érvényes mndanivalója a világról. A redbull meg nem ad szárnyakat, kurvára nem.

Lehetnének persze etikus reklámok is: "Vegyen tőlünk narancsos zokniszárítót. De csak ha úgy gondoja. Ha elég narancsosak a zoknijai, bocsánat a zavarásért." Vagy mondjuk így: " A Kókuszos Lófasz egy csábítóan finom édesség, ami egyből az egekbe kúrja a vércukorszinted, de egyetlen bizonyított haláleset sem köthető hozzá. Fáradtolajból, iszapból, cukorból és kókuszaromából, kézműves módszerekkel készítik az állampusztai büntetésvégrahajtási intézet beutaltjai, hogy mindig olcsón juthass hozzá kedvenc csemegédhez. Kókuszallergiások is fogyaszthatják!"
Na ezek már igazán progresszív reklámok lennének, persze itt is vigyázni kellene a pszichikai nyomással, mert a "Mibe' hogy nem mered megenni ezt a szart?"-típusú hirdetések ugyan bejönnének a Jackass-generációnak, de az ilyen versenyhivatalok nem értenék a tréfát.

Zabálj disznózsírt részegen, egy darabolós horror nézése közben! Mert ami nem öl meg, az erősebbé tesz. És csak aztán öl meg.

Íme 27 ötletes reklám, ami tényleg felkelti az emberek figyelmét ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése