A rogánfejű propagandaminiszter égisze alatt az elmúlt kicsi több, mint három évben csekélyke 226,9 milliárd forintocskát égettek el olyan épületes kampányokra, hogy Soros, Brüsszel, Zelenszkij mind az ellenségeink, és ne hagyjuk! Valamit semmiképp se hagyjunk, hogy pont mit ne, az az óriásplakátok tőmondatos üzeneteiből már nem jött le, de a lényeg hogy nemet kell mondani az arra! Ellenben hagyjuk magunkat visszaküldeni a nemzeti konzultációt, mert különben mind meghalunk. (Oké, amúgy is meghalunk mind, de jobb lenne később, és nem Brüsszel ostromakor.)
Ezeket a „kormány információ“ fedőnevű pártkampányokat talán tavaly futtatták a csúcsra, hisz Ártunk és Ormányunk szerint ha nem ők nyernek az EP választásokon, akkor ledobják ránk az atomháborút a bárkik. Ők nyertek, mondjuk a valaha legrosszabb eredményükkel.
Csak ugye kisebb probléma, hogy miközben a kormányzat féktelenül puritán módon működik (hangsúly persze azon, hogy féktelenül), épp az elszabadult propaganda miatt bukott meg a kormány spórolási terve. Ez kicsit olyan, mint mikor valaki le akar fogyni, de gyenge jellem, ezért a biztonság kedvéért az összes pénzét kokainra költi, hogy így akkor már tuti nem vesz hirtelen felindulásból másfél kiló zsírban sült bonbont. Ráadásul bonbont a rendőrség drogosztaga árul, kokaint meg a régi haver, szóval nem kérdés melyiket válassza.
Merthogy ezt a pénzt nagyrészt egyetlen cég, egy pártközeli arc a saját lábunkon álló vállalkozása hörcsögölte be, hogy aztán előállítsa a világszinten is ordítóan primitív, óvodás szint alatti, közterületi vizuális környezetszennyezéseit.
Ettől persze lehet még puritán a kormányzás, amennyiben azt teljesen hanyagolják, az egyik tegnapi posztban említett repülős osztálykirándulás is pont annak a legjobb illusztrációja, hogy ők inkább kommunikálnak, hisz ha mesékkel etetik a népet, azokban mindig győzhetnek, és ha van elég egyujjas agyú az országban, már mehet is tovább a hatalmi gőzhenger. És hát van elég, legalább is eddig volt.
A média maga az üzenet (the media is the message), mondotta volt még a távoli hatvanas években Marshall McLuhan. Ez csak annyit jelent, hogy a médiumok (a könyv, a tévé, az internetes világháló) önmagukban is befolyásolják, hogyan érzékeljük és értelmezzük a világot, függetlenül attól, milyen konkrét információt közvetítenek. Mert minden médium „kiterjesztése” az embernek: A kerék a láb kiterjesztése, a könyv a szemé, az elektromos média pedig az idegrendszeré, és ezek a kiterjesztések mind megváltoztatják, hogyan tapasztaljuk meg a a körülöttünk lévő valóságot.
Márpedig ha a kommunikáció (praktikusan: propaganda) maga a kormányzás, akkor a kormányzás a média, vagyis az ember (The Man) érdekeinek, mániáinak és mentális defektusainak kiterjesztése. Első körben egy országra, de szándéka szerint minimum az egész kontinensre. Több kontinensre akár.
A propaganda pedig szükségszerűen rohadt primitív, elvégre tömegekre kell hatnia, így a kormányzás is primitív, ami meg hosszú távon nyilván visszahat művelőire. Mint azt épp láthatjuk is megjönni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése