Megvan az idei karácsonyi reklámszezon legostobább alkotása. A karácsony az ugye olyan, hogy Jézusmária születése a betlehemi Názáretben, Három Királyok (vagy napkeleti bölcsek, a fene sem bír ezen kiigazodni) akik hoztak karamellés, kakaós, meg zselés szaloncukrot, ami már át is vezet a zabálás-tematikára. Mert karácsonykor eszünk, túleszünk, bűntudatot érzünk, ettől újévre ránk jön a kétoldali fogadkozás, majd eszünk a másnaposság utáni ráivásra, aztán megint bűntudat, amitől meg eszünk. A kaja a konstans az egyenletben.
Úgyhogy a mindenféle élemiszeripariak is tolják az ünnepi hangulatúakat, többek közt valami döglöttcsirke-feldolgozó is. Amely reklámjában a baromfiudvar lakói egy szemétdomb alakú izén nem kapirgálnak, hanem a méhekkel(!) feldíszítik karácsonyfának, aztán elérzékenyülve bámulják, hogy de szép ez az ünnep, még egy csirkeaggyal is felfoghatóan. Amibe nyilván nem fér bele, hogy a reklám szereplői sajátos módon lesznek jelen az ünnepen, főleg rántva, töltve vagy grillezve. És ennek örülnek!
Most az van, hogy:
- a csirkék eleve mazochisták, szeretnek szenvedni,
- alanyi keresztények, így ünneplik a megváltót, és magukat is feláldozzák, csak hogy Ödönkének legyen a Pléjsztésön mellé rántott csirke is,
- esetleg egy öngyilkos szekta tagjai, és szerintük amúgy is csak lelkük tud feljutni a szíriusziak űrhajójára (a hülye emberek ezt nézik betlehemi csillagnak), a kisütött testük meg a beszállás idejére távol tartja a kétlábú hülyéket, akik épp esznek.
Egy negyedik, de szigorúan csak elméleti lehetőség, hogy a csirkék hülyék, ezen belül tudatlanok, sőt azt hiszik, hogy az egész felhajtást nekik rendezik, és kíváncsian várják már, mi lesz az ünnepi vacsora?(Nem, a reklám készítői nem lehetnek hülyék, ők marketingesek, az eleve kizáró ok. Ők cinikusak, ami viszont egy magyarázat.)
p.s. Már így másodikán megvan a hónap legutáltabb szava: FULLOS (minősített esetben: fullextrás, illetve egy közeli pizzériában hallottam: fullra teli vagyok! Ja, én is így vagyok.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése