A Sólyom Hángerijen Ervéjsz tűnik a hét viccének, vagyis hogy egy három pacák által birtokolt, félmillió forintos tőkéjű káefté lesz majd az új Malév, ráadásul jövő hónaptól, máris. Ilyet valójában csak egy matolcsygyörgy-kaliberű negatív lángész képes kieszelni, és ráadásul hinni benne. Hogy ugyanis majd ők jól benyomulnak prémium kategóriába, de nem úgy mint mások, nemsoká lesz ötven gépük, tengerentúli járataik meg négymilliárd dollárjuk, na bumm legfeljebb a nevüket nem bírják majd kiejteni a prémiumutasok, vagy kik. estleg lefordítják angolra, de az sem jó, a Falcon az az F-16-os, azon meg nyilván a francnak van kedve utazni: kicsi a lábtér, nem fér be a sztyuárdesz, nincs hűtő a pezsgőnek meg filmet sem vetítetnek, a kézipoggyász meg az ejtőernyő. Plusz lenne ez a kellemetlen militáns hangulat, hőkövető rakéták miegyéb.
Szóval marad ez a feritél (csak nem a Feritől), és hiába röhög rajtuk nagyjából mindenki, az egyik fószer bizonygatja, hogy de bizony, olyan üzleti tervük van ám, meg akkora ötleteik, hogy a Lufthansa főnökei már megelőzési céllal nyugtatókkal tömik magukat, és rettegve várják az összeomlást. Etől függetlenül persze van az a pénz, a kérdés csak az, hogy hány stadion egyenlő egy Boeing 747-essel, hány baltás gyilkos a keleti befektetők pénzének egyenértéke, meg hogy sámán-táltos vonalon lehet-e utasszámot növelni.
Amúgy meg merjünk nagyot álmodni, legyen nagy és iszonyúan nemzeti légitársaságunk (ha már valakik nagy repülőkkel kompenzálnák a kicsi micsodájukat és piros-fehér-zöld festéssel lelkük sikító ürességét), és törjünk a csúcsra:
- A flotta álljon mondjuk 450 Boeing 737-esből vagy ugyanennyi A-320-asból, aztán kell még néhány Jumbo (vagy A-380), és négy-öt birodalmi csillagromboló, hisz az interkontinentális járatok után egyből bővíthetnénk az intergalaktikusra. (Ja, és kellene néhány kisebb gép a helyi járatokra, úgy értem a csillagrombolókon belüli közlekedésre. A rombolók amúgy jók lennének a következő vulkánkitörés esetére, ugyanis pl. Európán belül fel sem kellene szállniuk, az orruk ugyanis Ferihegyen lenne, a tatjuk pedig mondjuk Frankfurtban, közvetlen összeköttetés, mi kell még?)
- A bizniszklassz mellett kellene kutyás és macskás szakasz, képzett kutyakozmetikus-sztyuárdeszekkel, a macskáknak meg digitális kaparófával.
-Film helyett legyen színház repülés közben (csak ilyen, hogyismondják... sztendaposokat ne egengdejenek a fedélzetre), dzsakuzzival meg ingyen szpíddel, esetleg LSD-vel, akkor mindenkinek lesz saját mozija.
-Az ülések háttámláján legyen érintőképernyő, Fészbukkal. Meg gugli.
-Az útvonalak legyenek változatosak, a lényeg csak annyi, hogy minden járat Ferihegyről induljon és ott is szálljon le, mert ahol ilyen remek dolgok vannak, mint a Sólyomturul-Emeseálma-Máriaországa Nesönöl Hángerijen Nesönöl Ervéjzerlájn Limited Company Korporésön Kft., onnan egyszerűen értelmetlen elutazni, London megtekinthető a levegőből aztán húzás haza, így ráadásul egyetlen reptérrel megoldható az egész, még stadionra is marad.
Küldök egy szokásos "Azannyá"-t.
VálaszTörlés