2023. augusztus 19., szombat

Toborz ás?

A 444-en még Joe Pesci lenne Robert De Niro, úgyhogy bizonytalan vagyok, ingadozom, mint a középparaszt (belépjen-e a téeszbe?), de mindegy is, poénnak sajátos, tévedésnek sajnálatos, témának meg már érdektelen.

Viszont van egy remek tudósításuk, hogy a Városligetben a "Varázsliget" kódnevű, gyerekprogramnak hazudott, de nemzetbiztonsági jelentőségű események, a hadsereg is toboroz. Meg az ünnepi alkalomból vegyvédelmi ruhával, tankkal, drónnal és képkarabéllyal csábítják a kis gézengúzokat. A nagy gézengúzok, nyilván. Hogy megy a gyerek, valami rendes díznihercegnős cuccra számít, elvégre ott a teljesen Disney-kompatibilis Vajdahunyad majdnem vára (mer' hát nem az), ami érthetetlen módon mezőgazdasági múzeum, mintha az pont ott bármilyen turistát érdekelne.

De egy gépkarabély persze remek dolog a kölyköknek, és is nagyom bírom az ilyesmit, csak a kezembe nem venném semmiképp. Mondjuk gyerekkoromban persze élveztem, ha felmászhattam egy tankra, de katona az soha a büdös életben nem akartam lenni, miként haditengerész sem (az nálunk tenger híján külön fura lenne), pedig többször is jártam a Belfast cirkálón, nem is beszélve Sir Francis Drake kalózhajójáról.

És hát a szomszédban zajló háború kapcsán különösen érdekes, hogy a kurvára békepárti Ártunk és Ormányunk tankokkal reklámoz. Értem én, hogy kell az ember a seregbe is, de egy úgynevezett "ünnepen" nem ezt kellene tolni, elég nekünk a a Kossuth téri flaszteron elkövetett tisztavatás, meg a hülye kardokkal vonulgató díszkatonák, egy az egyben száz évvel ezelőtti hangulatban.

És most akkor is a Belfast, a csakazértis-paradigma jegyében (ezzel mondjuk legalább nyertek világháborút, de nem azt, ami mostanában hetente kétszer kitör):

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése