2024. január 31., szerda

Rémálom a Cancel Culture utcában

Jajj nekem, a minap megnéztem az Álmaid hőse (Deram Scenario) című filmet, már írtam róla kritikát is (ezért itt nem fogok), de még zavarban vagyok tőle. Igazából Nicholas Cage miatt volt az egész, aki talán nem egy nagy színész, de a múltkor Drakulaként nagyot ment, meg itt is, valami unalmas egyetemi biológusként, kopaszparókával, aki egyszer csak emberek ezrei számára lesz a visszatérő rémálmok főszereplője.

Mer' egyszer csak feltűnik neki, hogy vadidegenek is felismerik, akik csak egyszerűen álmodtak vele, kit megerőszakolt, kit fojtogatott, pedig eleinte csak megfigyelő volt még kevésbé rémes álmokban. Később aztán már kirekesztik mindenhonnan, időnként meg akarják lincselni, csak hogy érezze a törődést. A csőcselékek, meg a kevésbé csők is gazából megpróbálják kitörölni az életből, magukból, főleg persze az álmaikból, csak hogy a végére legyen valami teljesen hülye, kicsit feloldásnak szánt befejezése a sztorinak.
És persze semmi magyarázat az egészre, na jó, a végén valami hablatyolnak a kollektív tudattalanról, de az szerintem egyrészt baromság, másrészt meg miért pont egy szürke kispolgár kerülne annak a középpontjába? Ha lenne olyan...

Műfajilag a cucc horrornak gyenge, komédiának túl borús, realistának misztikus, drámának meg azért nem jó, mert igazából azonosulhatatlanok a szereplők. És ezzel együtt an egy olyan atmoszférája, hogy egy levegőre végignéztem. Mert úgy nem tetszett, hogy de, miközben persze erre sincs magyarázat.

port.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése