Azt írja az internet, hogy kalauz nélküli vonatokat indít a MÁV. Hát, beletelt nekik néhány évtizedbe míg ez eszükbe jutott, a BKV például már elég rég elvan a kalauz nélküli villamosokkal, én meg emlékszem, hogy egészen gyerekkoromban még a távolsági buszokon is kint volt KN, azaz Kalauz Nélküli járat. Nem mintha bármelyiken is lett volna.
Mentünk úgy még Petrával Bécsbe (Sopronból), hogy megvettük kurva drágán a vonatjegyet, Bécsben a tömegközlekedő bérletet, azt' se kalauzot, se ellenőröt nem láttunk oda-vissza. Se.
Plusz nagy távolságokat nem vonatoztam Angliában, de ilyen 50-60-70 kilométereket igen, és ott se nem volt a kalauz a vonaton rajta. Volt (van) ellenben az állomásokon beengedőkapu, annál kell lecsippantani a jegyet, leszállás után meg kifelé ugyanúgy. És ha az ember mondjuk tovább utazik, mint ameddig a tikett szól, a kapu kis sem engedni, viszont sikolt a biztonsági őr alakú bácsinak. Ha van. (Velem mondjuk ilyen nem fordult elő, csak itthon, hogy elaludtam, és Nagykanizsán ébredtem, de ott se zaklatott a kalauz. Nyilván rémlett neki, hogy már kezelte a jegyemet, azt meg a fene sem tartja számon, hogy kinek hova szól. Így csak a végállomáson keltett fel.)
Szóval ez a kalauz nélküli bármi, ez egy régóta működő modell, a magyar vasút meg úgy adja elő, mint nagy innovációt. Pedig az igazi truváj az lenne, ha a vonat nélküli kalauzokat állítanának forgalomba. Akik elbicikliznének az állomsok között (csak hogy meglegyen a MÁV-os átlagsebesség), mindeholt kezelnék a várakozó utasok jegyeit, és mennének tovább.
Ez így mindenkinek kényelmesebb lenne. A bicikli kevesebbet késik, mint a vonat, így az utasok nem idegeskednének ezen, a kalauz sokat lenne friss levegőn (no meg a mozgás), plusz Lóné Tarajos Petronella is nyugodtan ülne tovább a bőröndjén Satrafa-Alsón, hogy mivel vonat nélküli kalauzra vett jegyet, ma sem kell elutaznia hőn utált nagynénjéhez. Win-win szituáció.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése