2021. december 10., péntek

Vesztegetés, kenés, etetés

Szürke és reménytelen az idő, pont mint az alapvető életérzésem, enyhe kilátástalansággal fűszerezve. Van az a helyzet, mikor a szorongás, a magány és a függőség egyszerre támadja le az embert, és jön a minden mindegy hangulat. Az élet szar, a végén meghalunk, addig meg hát... szar.

Már akinek nyilván, ismerek olyanokat, akik boldog családban ének, vagy lehet, hogy nem a család boldog úgy en bloc, de ők jól érzik magukat. Plusz van olyan munkájuk, amihez nem izzó, őszinte gyűlölettel viszonyulnak, így aztán évekig csinálják, hosszan. Mint én az egyetemi állásomat, ami annyira távol állt a gályarabságtól, mint amennyire az ilyen betanított szalagmunka közel.

Értelmiségi lennék, csak nem hagyják, a lehetőségeim meg a gályarabságig terjednek, amit fizikailag és mentálisan sem bírok már, amúgy meg a lakásom miatt gyakorlatilag röghöz kötött vagyok, de hát kellett nekem nem kimenni végleg Angliába, mikor még korlátlanul lehetett. (De hát akkor még itt volt mellettem Petra, és nem hittem, hogy jönne, itt hagyni meg nem akartam. Miként a nagyszüleimet sem, életük utolsó éveiben.) És lehet, hogy Londonban is mosogattam volna, de talán csak egy darabig, ott azért volt kereslet magamfajta szociológusokra is, ami már több mint tíz éve nem tudok lenni, főállásban. (Mellékállásban is legfeljebb filmkritikus meg szociálpszichológus, ami persze remek, csak nem élek meg belőle.)

Úgyhogy azt találtam ki, hogy megvesztegethető leszek. Engem aztán meg lehetne kenni, pont mint az ilyen kormányzati főfaszokat, csak sokkal olcsóbban, mondjuk tíz százalékért. Oké, nem sok mindent tudnék elintézni a vesztegetőnek (nagyjából semmit, bár tudnék okosakat mondani a gondjaira), de legalább olcsó lennék, öt-hat millió helyett részemről beérném öt-hatszázezerrel, ami méltányos ár, én meg hónapokig kihúznám belőle.
Szóval vesztegetők jelentkezését várom, egyelőre a postacímemre, tavasszal meg a híd alá. De készpénzt ott is fogadok majd, gátlástalanul, ezt legalább biztosra ígérhetem. Sőt, egy kávéra is meghívom az illetőt, ha még beengednek valahova.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése