Megjött leszállni a kecskeméti légibázisra az első KC-390 Millenium típusú szállítógép, a magyar légierőnek neki. Olyan nagy sorozatra persze nem kell számítani, mert Ártunk és Ormányunk összesen kettőt rendelt a brazil Embaer repülőgépgyártól. Kis ország, kis foci, kis légierő, kövér miniszterelnök, így van ez szerte a világban mindenhol nálunk.
(Amúgy egyszer utaztam egy Embraer fene tudja milyen típusú gépen, kicsi volt, légcsavaros és a néhai Sky Europe kötelékében szelte a felhőket. Igen hangulatosan amúgy, nem mint ezek a böhöm sugárhajtásúak.)
A KC-390-nek egyébként a nagy előnye, hogy szállítógép, úgyhogy ezt esetleg tényleg arra fogják használni, amire névleg vették. És nem az lesz, mint a két Airbus 319-essel, hogy hivatalosan ugyan katonai csapatszállítók, de leginkább a Dagadt és vazallusai repkednek vele. Oké, szállítottak már katonákat is, sőt az egyik részt vett valami közel-keleti mentőakcióban is, de ezeknél összehasonlíthatatlanul többet használják a nemkormánygépeket kormánygépként. (És akkor még van két Dassault Falcon business jet is a flottában, ami úgy kell egy szerény méretű légierőnek, mint egy falat kerozin. Nos, azokkal már tényleg csak a kormányférfiak repülnek, ha már nők nemigen vannak a kormányban. A kormánynál... Na, benne.)
És ha már a légierővel repülnek a hatlomnak emberei, akkor repülnek ők mindenhová, nyaralni meg meccsre is, ha épp nincs kéznél valami közpénzszivattyúzó haver, az ő magángépével. Nem konkrét példa de mondhatni ideáltipikus gyakorlat, hogy mondjuk a Dagadt elmegy valami arab olajsejkségbe, vagy még inkább egy -isztán végződésű posztszovjet diktatúrába, szigorúan diplomáciai küldetésben (Szíjjártó Kakaduval, aki megy néha magában is), és visszafelé valahogy Olaszország felé kanyarodik a légifolyosó. Aztán Milánó magasságában "technikai okokból" le kell szállni, úgyhogy a Főnök addig is megnézi a pont aznap esti Milan-Juventust, meg marad kicsit hétvégére is, hogy nemzetközi ügyekben eljárva strandoljon némileg a tengerparton, a véletlenül pont ott tartózkodó családtagokkal. Aztán megint csak technikai okokból, két nap múlva arra jár egy nemkormánygép, hogy Ferihegy érintésével menjen vissza a kecskeméti bázisra, csak mert dél felől útba esik észak. Így megy ez, csakhogy ezeken a gépeken is van transzponder, avagy radar-válaszjeladó, így mindenféle ellenzéki Hadházyk, meg ellenzékileg független újságírók lekövethetik a flightradar24.com-on, hogy mi mennyi a merre,
Hát, egy szállítógépnél legalább ilyen mutyik nem lesznek, sőt kettőnél sem. Egészen addig, míg meg nem rendelik például Türkmenisztánból a felcsúti lovasszobrát, kolbásztöltővel, rendeletileg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése