2017. április 13., csütörtök

Sajtvét

Mindjárt húsvét, ami a tartalék karácsony, legalább is az volt gyerekkormomban, amikor is a nyúl dolga volt, hogy bepótolja a karácsonykor elmaradt lego-kiegészítőket, amik nélkül hónapokig elég béna volt a saját fejlesztésű űrbázis és/vagy jégtörő hajó. Később már elég volt némi édesség is húsvétra, ma meg már teljesen ünnepi hangulatba kerülök attól is ha végre rendesen kialhatom magam, meg nem égetem oda a reggeli pirítóst.
Húst amúgy húsvétkor sem veszek, nem tartok itthon és nem készítek, úgyhogy nincs sonka, nincs csokinyúl, a feltámadást meg sima népmesének tekintem, úgyhogy nincs is mit ünnepelnem. Na nem mintha karácsonykor lenne, csak azt már megszoktam, bírom a fenyőfa-giccset meg az ajándékozást, húsvétkor viszont már semmi ilyesmi, nem festek tojást és soha sem locsolkodtam, nem érdekelnek a népszokások, én a nép proletariátus részéhez tartozom, urbánus vagyok és végtelenül cinikus, aki locsolkodásra buzdít arra lövetek.

Valójában a húsvétot hívhatnám mondjuk sajtvétnek is, mert sajtot azt biztos veszek ilyenkor is, aztán várhatnám hogy a sajtvéti nyúl hozzon nekem túrórudit, vagy ... de nincs is vagy, a hús- avagy sajtvéti nyúl emlékeim szerint virgáccsal nem dolgozik, csak jön, fényes fóliába csomagolt csokitojásokat szarik a fűből készült fészekbe (esetleg elszívja a füvet), aztán rohan tovább, nyilván hasmenése van, ez motiválja abban, hogy pillanatok allatt végezzen az egész környékkel. 

Mert hát én nem vagyok hülye, nem gondolom, hogy egy darab nyúl sprintel végig az egész világon órák alatt (amúgy Afrika vagy Ázsia számos pontján biztos meglepődnének rajta), nyilván van egy nagy nyúl-kartell, eg igazi világ-összeesküvés, szabadkőművesek playboy-lány farkincával és a mafia módszereivel. Így tudják hatékonyan teríteni a tojást, amit a csirkék kizsákmányolásával szereznek, állítólag egyes csirkéket direkt kakaóporral tömnek, aztán addig vernek amíg csoitojást nem tojnak. Hogy a kinder-tojás hogy készül azt jobb nem is tudni, doktor Mengele elbújhat a szadistább nyulak mögött, akik néha sebészi úton juttatják be a kézzel festett hupikéktörpikéket a baromfiakba, a tojásképződés szakasza előtt. A tyúkokébaa persze, a kakasokba csak büntetésképp, a csirke-gulágokon, hogy aztán beetethessék a gyerekeket azzal a csokoládénak nevezett keménydroggal, melyről csak metamfetaminnal lehet lejönni, de persze azt is a húsvétinyúl-mafia főzi és teríti,mindig, mikor épp nincs húsvét.

Vagyis én tényleg maradok inkább a sajtvéti nyúlnál, aki - mivel nem létezik - tetszőleges pozitv tuljdonságokkal ruházható fel, azaz kedves, jóindulatú, önzentlen, nagylelkű és igen omlós a tejszínes-mustáros szósz mellé, ha valaki mégis ragaszkodna a húsvéthoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése