2017. június 10., szombat

Iskolapélda

Olyat nyilatkozott a minap a parragh nevű iparkamarai fősenki, hogy a polgármesterek nem mernek bezárni gimnáziumokat, és pedig hiba. (Ami valami közkeletű jópofaság szerint több mint bűn.)
Ha a parragh nevű lászló kilátna még a fideszes szopóálarca mögül, észrevehetné hogy az önkormányzatoknak nincsenek gimnáziumaik, amit a polgármesterek egymaguk amúgy sem zárathatnának be, de ez fel sem merül, hisz amelyik gimnázium nem állami, az valamelyik egyház közpénzkifizető-helye, úgyhogy a mondat helyesen úgy hangozna, hogy a helyettes-államtitkárok meg a püspökök nem mernek gimnáziumokat bezáratni, pedig attól a haza közismerten fényre derül. (Valamint nálunk a faluban nincs antiszemitizmus, de igény az volna rá.)

Odáig még rendben is lenne a dolog, hogy mindenkinek alkotmányos joga hülyeséget beszélni, viszont a parragh nevű egykori hidegburkoló-vállakozó sötét ostobasága ma kormányzati akarattá alakul, ez a barom meg úgy dumál bele a felsőoktatásba is, hogy simán letagadhatná, hogy valaha járt egyetemre. Ő csak a jövőbeli olcsó munkaerőt látja a mai fiatalokban, neki a kiművelt emberfőkről szóló szöveg csak valami régi hadova, ő épp a vállakozókkal kapcsolatos összes negatív sztereotípiát igyekszik saját alantas személyébe sűríteni. Sikerrel persze, parraghnál kevés ellenszenvesebb alakot látni a mai magyar közéletben, ahhoz már tényleg egy kormánypárti frakcióülésre kell bejutni. Kábé annyira kompetens az oktatási kérdésekben mint én az űrkutatásban, elvégre elég sok sci-fit olvasok, azokban meg marha sok az űrhajó. (Sőt ennyi erővel szeretném megreformálni a magyar természettudományos és műszaki felsőoktatást, elvégre hosszabb időt töltöttem el a londoni Imperial College-ben, mert elsőre nem találtam a férfivécét, mikor bementem pisilni.)

Szóval ha parragh elvtárs be akar valamit zárni, próbákozzon először a saját kamarájával, mert nemigen találkozni olyan vállakozóval, aki szerint ez egy hasznos és remek szervezet, ami sokat segít neki az érdekérvényesítésben, inkább pofátlanságnak tekintik a kötelező tagságot, és sarcnaka befizetendő pénzt, amit úgy vesznek el tőlük, hogy nem kapnak érte semmit. És ennek belátásához még gimnáziumba sem kell járni senkinek, ott ennél komolyabb dolgokról van szó.

Én például nem jártam gimnáziumba, gimnáziumot csak néhány buli alkalmával láttam belülről, azt' mégis milyen rendes nagy marha lett belőlem. Azt meg kifejezetten élveztem, hogy a szakközépben nem volt énekóra meg földrajz, mert ezeket különösen utáltam. (Mondjuk az oroszt meg a kémiát is, de ezek sajnos nálunk is voltak.)
De a lényeg, hogy azóta sem akartam bezáratni / felrobbantani egytelen gimnáziumot sem, sőt ragadozó dínókat sem engednék szabadon egy ilyenben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése