2016. május 25., szerda

Háttérhatalom, bálvány, miafene?

Olvasom az interhálón, hogy a magyarművészeti akadémija (szerintem így kell írni, egyéb változatok engem aláznak meg, aki magyar és nem művész, csak bírja) szerint az Oscar- meg a Nobel-díj az valami nemzetközi (aka: internacionalista) összeesküvés, illetve pontosan idézve hamis bálvány. Miért bazmeg, egy igazi bálvány az már jó lenne, kérdeném. Persze, csak nagy tokája van, ostobaságokat beszél és viktor a keresztneve, na őt ugrálják körbe a táltoslovas agyhalottak. Akik művésznek képzelik magukat, pedig csak szánalmasak, szeretik a Ligetet beépíteni szörnyszülött épületekkel, és nyilván a fideszkádéenpére szavaznak majd. A sok hüjéje.

De Kertész Imrét meg kell védeni, egy ilyen kaliberű író igazán nem szorul rá, de ő annyira világszínvonal, hogy a Kudarc című regényt akkor kezdtem újraolvasni, mikor befejeztem, nem bírtam volna abbahagyni. Ilyen pedig egyetlen más íróval sem történt meg, legalább is esetemben. (Azt meg nem hinném, hogy a felcsúti és sleppje egyetlen Kertész-könyvet olvasott volna, lassan azt sem, hogy az utóbbi húsz évben egyetlen könyvet is.)


És a legidegesítőbb, hogy ezek a műveletlen bunkók művelt, ám ízlést nélkülöző hatalommániás bunkókat neveznek ki kulturális tótumfaktumnak, a bunkó vezír legnagyobb örömre és elégedettségére. Még szerencse, hogy a könyvespolcomhoz nem nyúlhatnak. Miként a valódi kultútrtörténeti dolgokhoz sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése