2016. július 29., péntek

Csigaház odabenn

Berlinben nyílt egy hotel, ahol lakókocsik vannak a szobákban, azokban lehet aludni, már ha valakinek agorafóbiája támadna egy hotelszobától. Ez nekem nagyon tetszik, én legszívesebben eleve egy lakókocsiban élnék, egy kicsiben, ami olyan igazán csigaház szerű. Valahogy irtózom attól, hogy különösebb tulajdonaim legyenek,  egy nyaralótól betegre aggódnám magam, egy autóról nem is beszélve. A kétszobás  lakás is túl nagy, valahol mindig kell törölgetni, sikálni, felmosni benne, itthon lenni egy végtelenített házimunka. Pontosabban vagy az, vagy aggódás amiatt amit épp nem csinálok meg.

fotó: hutttenpalast.de

Ezért lenne jó egy lakókocsi jellegű csigaház, azzal kevesebb a gond. A legjobb ha az embernek egyáltalán nincs tulajdona, akkor nincs miért aggódni. Nekem egyszer például két fogkefém is volt, és hát egyfelől a dilemma, hogy akkor inkább a hátsó fogakat vagy az ínyemet körkörösen, meg mindig azon aggodalmaskodtam, hol a másik? Vagy mikor a munkahelyemen van a fiókom, a szekrényem (abban a benti bögrém), meg a stressz, hogy mikor hol hagyok valami fontosat, hogy  a szemüvegem meg a telefontöltőm az bent maradt, de a csavarhúzót meg hazahoztam a zsebemben, pedig azzal egyáltalán nem lehet telefont tölteni, legalább is még nem jöttem rá hogyan.

Ha lenne egy lakóautóm biztos semmit nem hagynék itthon, azzal járnék dolgozni, oda ugranék ki ebédelni, a munkahelyi infrastruktúrából csak a vécét használnám. Meg a hűtőt... míg benne nem felejtenék valamit...

Sőt, munkahely sem kellene, elmennék vándormutatványosnak, mondjuk kiállnék különböző városok főutcáira, vidám katonadalokat énekelnék az első világháborúból, miközben egyedülálló módon egy golyóval zsonglőrködnék, és ezt csak komolyabb adományok fejében lennék hajlandó abbahagyni. Vagy ha verést helyeznek kilátásba, akkor mennék a következő városba. Talán nem gazdagodnék meg egy Európa-turnén, de legalább kimozdulnék kicsit, és felfedezném az angol nyelv sosem hallott akcentusait. Nem kell sok cucc, lenne pár váltás tiszta fehérnemű, mindig vadásznék wifit, és mindig lenne nálam törölköző. És ha Berlinbe érnék meg sem kellene szállnom a Hüttenpalast hotelban. Lenne nekem saját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése