2017. augusztus 13., vasárnap

Turista vagyok, nem magyar

Aztat olvasom, hogy a spanyoloknak, no és főleg a katalánoknak elegük van a turistákból, Barcelonában egyre több a „Turisták haza!“ graffiti, mondván hogy ez nem turizmus, ez megszállás. Na ja, a turista is egyfajta migráncs, mondjuk olyan aki bevételt hoz, aztán haazamegy, de akkor is hogy képzeli a mocskos turistája, hogy csak így idejön (odamegy), igényi vannak, szobát bérel, megnézi a Sagrada Familiát pénzért, levegőt vesz meg fröccsöntött ajándéktárgyakat, nem tud katalánul (spanyolul meg minek, a hülyéje), meg csak néz, hát minek néz az ilyen, ki a fejéből?

Én egyszer töltöttem pár napot Barcelonában, tíz évevel ezelőtt, de a helyiek nagy része már akkor is tojt a turistákra, zavaró tényezőnek tekintették őket, és tényleg az volt a trend, hogy ami nem volt kötelező azt eleve nem írták ki spanyolul (csak katalánul, ami hasonlít, de csak annyira, hogy ne értse senki), angolul meg alapból semmit, minek is egy olyan városban, ami nagyrészt eleve a külföldi turistákból él. Kivétel volt a repülőtér, dehát azok mindenhol a világon egyformák, nagy plázák rengeteg üzlettel, ahonnan néha repülők is indulnak.

Én mondjuk egy konferenciára mentem, de az csak másfél nap volt, én meg négy napot dekkoltam a városban, mert így volt olcsó repülőjegy, szóval az időm nagy részében turista voltam, még jó hogy első nap elhagytam a gondosan beszerzett útikönyvem. A vonatkozó pizzéria pincérei bizonnyal haszonnal forgatták, hogy milyen látnivalókat érdemes megnézni a városukba, egyúttal gyakorolhatták a magyar nyelvet, amire arrafelé biztos nem sok lehetőségük adódik.

Egyszóval én tényleg nem értem ezt a turizmus-ellenes hangulatot, pláne mondjuk Mallorcán, ahol közismerten a turista a legfontosabb mezőgazdasági termény és ipari termék is egyben, akit nem kéne kiutálni, mert nélküle ehetnék a homokot, a csodás tengerpartjaikon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése