2021. június 27., vasárnap

Névnapok romjai

Fú de nem érdekel a névnapom. Mondjuk másé sem, sosem értettem, hogy miért legyen nekem fontos,hogy valami rég halott, nagyjából hatalmi-politikai okokból szenté avatott királyt (eredeti foglalkozását tekintve rablólovagot) ugyanúgy hívtak, mint engem. Amúgy gondolom nem is László volt, hanem Ladislav vagy Ladislaus, csak később májkárolyosodtt (vagy vernegyulásodott) Lászlóvá, szóval nekem aztán semmi közöm hozzá.Az én őseim akkoriban, és jóval később is, pont egy szót sem tudtak magyarul, bizonytalan államok alattvalói voltak valahol máshol. Ja és nem vagyok katolikus, nem tiztelem a politikai szenteket, egy király nekem ne szent legyen, hanem államférfi.

Persze gyerekkoromban jobban bírtam e napot, az ajándékok kán,de ma már ez nem szempont, amúgy letudjuk egy egy-egy jókívánsággal, meg egy kis édességgel, bár én  teknős új akváriumát már névnapi ajándéknak számolom, de annak meg túlzás volt.
De a teknős meg napközben - a melegre való tekintettel - a hűvös konyhakövön tartózkodik, vagy az árnyékos ágyalatti zónában, nem is láttam már egy ideje. De ha megéhezik úgyis előjön, húsz év alatt megtanulta már, hogy jelezze, ha valami kell neki. Pontosabban huszonegy év alatt, amivel már az amerikai filmekben is nagykorúnak számítana. De nem tudom pontosan, mikor volt a születésnapja, tojásból kikelés által, szerintem február körül
De névnapom alkalmából azért majd kap heringet. Meg banánt, persze külön-külön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése