2019. június 3., hétfő

Kislány a lédikarnev áll

Jajj nekem volt ma reggel már megint, munkába ment megint a retróslágerek bömböltet a nemretró autórádióban, például a Koós János nevű táncdalénekes, akinek a bömbölő slágere azon tíz magyar örökzöld között van, amiért én letöltendőt adnék bárkinek, aki megírja, elénekli, pénzt ad érte, hangosan hallgatja vagy közterületen jól hallhatóan dícsérni merészeli.

Ez persze nem más, mint a Kislány a zongoránál (fehér eb az orgonánál) nevű emberiség ellenes bűntett. Én meg ülök hátul, nem tudok menet közben kiugrani, így kénytelen vagyok elképzelni, miféle duett az, ahol a kiscsaj zongorázik, egy fehér kutya meg orgonál, ráadásul a szexraprószidát. Tudom, tudom hogy nem pont ez van a szövegben, de szinte biztos, hogy valójában erre gondolt a költő, igazából úgy értette, hogy a fehér eb az orgonán áll, ami logikusabb, mert hogy tudna egy kutya orgonálni? Nekem volt kutyám, ő tudott bokrok alatt matatni, macskákat figyelmen kívül hagyni, valamint fingani, igaz ez utóbbi főleg a lakásban gyakorlta, elvégre az utcán fingás elpocsékolt erőfeszítés. de orgonálni nem tudott, az egész biztos, viszont nem állt volna egy orgonára, egyrészt mert nem volt itthon ilyen, másrészt meg minek?

Mindenesetre nekem órákig zakatolt a fejemben ez a szemét dalocska, aminek ráadásul ilyen többértelmű szövege van, pont mintha tényleg jelentene valamit, pedig dehogy. Az értelmezése bizonytalan mint az időjárás, a közel-keleti békefolyamat vagy a jövőképem, viszont virális természetű, nekem egész nap fájt a fejem, lehet hogy ettől. Vagy a tegnapi egyik filmtől, ami a Szerelemtől sújtva című melodramatikusan önkibelező monodráma, nem csoda hogy eddig szándékosan kerültem. Viszont most, hogy aludtam rá egyet már majdnem tetszik, igaz rosszat álmodtam, és ugye ahhoz képest...

Erre jött reggel a retrószarok rádiója, és a fenti remekmű mellett benyomták a Lédikarnevál nevű hasonszőrű kulturális terrorcselekményt, már csak azért is jó lenne diktátornak lenni, hogy az ilyeneket végre betilthassam. Vagy tudja fene, hallgasa, aki szereti, de csak otthon a négy fal között, nem kell ezzel a nyilvánosságban idegesíteni a normális embereket. Aki Sosztakovicsot hallgatnak meg Slayert, és nem szeretnének egy Karel Gott Pride-ot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése