Most képzeljük csak el: a legtöbb forrás szerint úgy 1910 körül indult a hazai buszközlekedés, itt a hazait persze úgy kell érteni, hogy például Erdélyben, meg Horvátországban, amik akkor még ide tartoztak, mint monarchia-alkatrészek. Más források szerint azonban már az ókori görögök is... izé, pontosabban már 1899-ben volt robbanómotoros menetrendszerű buszjárat, valahol az akkori nálunk. (Gondolom azért 1899-ben indult, hogy ne 1900 legyen, pont mint az 1599 forintos sajt esetében, hogy a buszozás büszkén lehessen nem valami huszadik századi úri huncutság, miként az ipari trappista se kerüljön már 1600-ba, ha csak ezerötöt szánnánk rá.)
És nézzük csak meg az alábbi képet, és tegyük fel a kérdést: Kik is láthatók rajta? A képen, meg a buszon is.
bkk.hu
Természetesen tudja a franc, legalább is név szerint (miközben a busz egy Austro-Daimler XX1), de valami egészen biztos, mégpedig, hogy mind halottak. de egytől-egyig ám! Feltehetően jó ideje már, mert nem tanultak a lóvasút áldozatainak példájából, pedig mire a busz megjelent, már nagyon sokan nem éltek az egykori lóvasúti utasok közül.
Én azonban elővigyázatos vagyok, plusz megkésetten sportos(nak sem mondható), így gyalogolok, mert az egészséges és kondiban tart, a lában is fáj tőle, meg egyébként is: nincs pénzem buszbérletre. Kellemetlen a hasznossal, ami még nem életfilozófia de már kissé mazochisztikus, és cseppet sem utópisztikus. Ráadásul a buszon emberek is vannak, más emberek, márpedig azt már Jean-Paul Sartre is megállapította, hogy a pokol a másik ember.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése