2018. április 20., péntek

Bulibár, ó...!

Aztat olvasom a hvg-n, hogy új bulinegyed lehet a Kolosy téri piacból. Eztet a piacot én világéletemben legfeljebb villamosból láttam, de maga a környék kevéssé tűnik alkalmasnak bulinegyeddé lényegülni. Bulinegyed az organikusan alakul ki, ahol az emberek buliznának, annak valamennyire spontánnak kell lennie, ha csinálni akarják direktbe, az legalább is kétesélyes. Egy üzletileg csinált bulinegyed olyan mint valami piálós békemenet, ahol hát legalább is nem spontán módon békemennek a kormányszimpatizás kormányszimpatizánsok, hanem busszal viszik őket menni, itt meg busszal vinnék az új bulinegyedbe sörözni a részeg angol tinédzsereket.

Én mondjuk már nem bulizom, nekem az a buli, ha jól sikerül a zöldséges kuszkusz, és nyugodtan tudok tévézni (tegyük hozzá: már utazni is egyre nagyobb nyűg), de haverokkal nagyokat dumálni az remek, vagy simán jókat dögleni itthon, csak bulizni ne kelljen. Persze emlékszem még arra az időszakra amikor fősulis/egyetemi bulikban heti ötször ugráltam egyet jobbra-egyet balra alapon a tetszőleges popzenére, miközben söröskorsóból nyakaltam a vörösboros kólát (azóta már emberiség ellenes bűnténynek tartom), mondhatni ideális buliturista lehettem volna bárhol, de már elmúlt.

Tényleg, nem ismerek negyvenes fazonokat akik igazi partiállatok, lehet hogy vannak, de nekik vagy túl sok pénzük/szabadidejük van, vagy önbizalomhiányosak (ajánlott irodalom - és ez itt a fizetetlen reklám helye: Ömbizalompunpa (sic!) Uj Pétertől), ezért húszéves csajokkal levezetve kompenzálnak.

Az én bulinegyedem úgy nézne ki, hogy lenne sör, lehetne bélyeget cserélni, és ha valaki valami vad dologra vágyik, be lenne készítve DVD-n a Tarantino összes. De közben szólna a Clash, a Ramones meg a Motorhead, elvégre nincs is jobb móka, mint Ramonesre maláj lepkés bélyegeket cserérlni, mongol repülősökre.
Bár gyanús, hogy ez tervezett új bulinegyed nem pont így fog kinézni, csak át akarják csábítani a brit legénybúcsúk énekelve hányó, filmszakadásra játszó populációját, akiknek Budapest a legszebb város, ha és amíg jóval olcsóbb a sör, mint Londonban. (Mert ott drága, ez  nékem is régóta tapasztalat.)

Szóval csak aztat akartam mondani, hogy valahogy nekem fura, hogy nem (például) a Szépművészeti Múzeummal, a  budai várral, a Duna-korzóval vagy a  Ludwig-múzeummal (személyes kedvenc) akarják Budapestre csábítani a turistákat, pedig azzal kellene. A részeges angolok amúgy is jönnek, őket vonzza a sörszag meg a májmágnes, de szólni kéne azokhoz, akiket érdekel kissé a kultúra, vagy valami az országból is, a korsó Dreher árán kívül.

És persze érdekes, hogy nekem innen Kaposvárról fontos mindez, de egyfelől kicsi ez az ország, másfelől meg sok évig voltam magam is fővárosi. Meg egyáltalán, érdekel engemet eztet. Aztat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése