2016. október 24., hétfő

Forra Dalom

Nézem a tegnapi "ünnep" képeit videóit, de például a Kossuth téren nem látok semmi emelkedettséget, egy a miniszterelnök, egykori fiatal reménység helyett egy gonosz arcú kövér öregember ordibál a színpadról, ostobaságokat. Hangerővel  nyomul, egy diktátor gesztusaival, távol a tömegtől, távol a valóságtól.

Nem is foglalkoztam sokat az ünneppel, ünnepeljen akit érdekel 56, engem nem, annyi közöm van hozzá, mint a mohácsi vészhez, és ezt most teljes szociológusi komolyságommal mondom. (A kifejtéshez most nincs kedvem, elég annyi, hoy nem ráz fel, nem lelkesít, Kádár Jánost köszönhetjük neki, de őt is minek.)
Így inkább operatív krumplihámozásba kezdtem volna a műveleti területen (konyha), az ebéd iránti igény eszkalálódása alkalmából, mikor rájöttem, hogy a fagyasztott hasábburgonyát viszonylag nehéz hámozni, de legalább felesleges, ezért tömegoszlatásra rendszeresített serpenyőbe helyeztem őket (azokat) sün alakzatban, preventív célzattal (későbbi sütés).

Elvégre ma van a gyurcsánytakarodj tizedik évfordulója (ne ehhez már  van közöm, ez már a én világom), a neonácinak látszó békés tüntetők és az amatőr, de legalább agresszív rendőrök körmérkőzésének cetenáriuma, milleniuma, vagy minek hívják a tizediket. (Asszem centenárium, a millenium az a falcon.)
Mint már észrevételeztem, nálunk is van egy tank a fő utcán, szerintem minden rendes városban van egy tank a fő utcán, nyilván így kívánják emelni az ünnep fényét, elvégre semmi sem melengeti jobban a lelket egy T-34-esnnél. Legfeljebb az a gulág-barak, ami kicsivel arrébb van, meg a sok informatív plakát a lámpaoszlopkon, amiket persze a kutya sem olvas, mert vagy informálódik az ember, és átesik egy padon, vagy nem és elüti egy bringás. (A sétálóutcán száguldozókkal szemben egyébként indokolt lenne a tank, bár szerintem nincs megtöltve.)

De mint ahogy a nemzeti ünnepek általában hidegen hagynak, ez most pláne, ha már volt képe vasárnapra esni (és a vasárnap nem ugrott félre előle, aljas módon persze), és ho van már a nirvána, nem a zenekar persze, az amúgy is túl volt értékelve, pedig nem forradalmi volt, csak betépett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése