2016. október 2., vasárnap

Napi konteó

A reggeli kutyaséta (mert reggelente nem sétáltatom, ő sétál én meg várok rá) közben vettem észre egy nagy narancssárga busz a közeli templom mellett parkolni. Ez amúgy normális, a templom mellett régen egy buszmegálló volt, úgyhogy turistabuszok most is használják, hétvégente meg mindenféle ifjúsági focicsapatok várnak ott a buszukra. Ilyen ananászfejű, bazmegeik közé néha szavakat is beszúró, rikító tréningruhás, földre köpködős suttyók, igazán részei már az utcaképnek, az XXL  méretű, kopaszodó és nagyon fülbevalós fociapukákkal együtt.

Ma azonban (mivel nem pont arra sétáltunk) csak a buszt láttam messzebbről, és mivel ma van az általam bojkottált fasisztoid tömeghisztéria (és haveroknak milliárdos üzlet) jelmezes főpróbája, leánykori nevén népszavazás, rögtön valami összeesküvés-elmélet ugrott be. Narancssárga busz, ja értjük, a katolikus templom előtt, na persze, a fideszkádéenpé ötödik hadoszlopa, reggeli mise alatt na kikre várhat, persze tudjuk, viszi majd szavazni a templomos rend Néni Különítményét, körjárat jelleggel.

Aztán visszafelé épp elhúzott mellettem z illető busz, és jól látszott, hogy odabenn ananászfejű suttyók bazmegelnek önfeledten, köpködni gondolom nem köpködtek, arra a legtöbb buszsofőr egyértelmű terrorral reagál.
Az azért jellemző, hogy nekem - ha azért inkább viccből is, de - rögön valami konteó jut eszembe, agyatlanná hiszterizált kis geopolitikai realitásunkban, miszerint ország (is lehetett volna).

De ez az ötödik hadoszlop azért nem alaptalan. A vonatkozó Szent Margit templom (igazi Kádár-rendszerben épült, torony nélküli formátlan hodály, amit azóta körbevett a lakótelep)  homlokzatára régen az volt kiírva, hogy: "Szent Margit könyörögj érettünk!" Ma meg, talán valamikor a kilencvenes évek végétől az, hogy: "Árpádházi Szent Margit könyörögj magyar nemzetedért!"
Vagyis a R.kat. egyháznak már megint nem megy az egyetemesség, azaz a katolicizmus, már megint egy  tizenkilencedik századi nemzet-konstrukciót lelkesedik körbe, mint valami törzsi totemet. Szerintem egy katolikus ne legyen nacionalista, az nálam nem fér össze (mondjuk nem is vagyok katolikus), az a szerencsétlen Margit mag hadd könyörögjön csak mindenkiért, a szentek nekem ne válogassanak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése