2016. október 29., szombat

Időző időzóna

Már megint azzal rémítgetnek, hogy óraátállítás lesz, pedig nemrég találtam meg azt a pontot a tévé tetején, ahonnan nem esik le a rohadt óra, még jó hogy nem lapos tévém van, mert azon csak az első kakukkolásig maradna meg, aztán egyensúlyából kibillenve repülne a búsuló juhász népies műkerámia után.

És mivel művelt vagyok, és lépcsőház szerte híresen intelligens, tudom, hogy az óraátállítás nem azt jelenti, hogy máshová kell tenni a bajor naiv népművészet stílusában fröccsöntött kakukkos órát (alpesi bunker légvédelmi ágyúval és kolbászos bőrnadrággal), hanem csak a mutatókat kell valamerre böködni, amitől azok ugyanabba az irányba mennek tovább (az óramutató járása szerint, azaz balra), csak lassabban vagy gyorsabban, böködése válogatja.


És ettől most épp nyerünk egy órát, csak én nem veszem majd észre, mert hajnali háromkor még alszom, nem tűnik fel hogy most nyertem egy órát kettőig, reggel meg már hiába keresem, hol lehet átvenni a nyeremény órát. Olyan lehet ez, mint a fogtündér, a tejfogad nappal marad egy almában, de ez meg állandó éjszakai műszakos, és bár amerikai filmek szerint egy negyeddollárost hagy a párnád alatt, én ilyet sosem tapasztaltam, bár egy tengerparti nyaraláson egyszer találtam tíz drachmát, az ágy alatt, de ha úgy vesszük az is a párna alatt volt, csak jóval.

De a nyeremény óra az fel sem tűnik, pedig azt olvastam, hogy hetekre kibillenti a lelki egyensúlyunkat, de szerintem ez hülyeség, egy londoni hétvégénél pár nap különbséggel van egy huszonöt meg egy huszonhárom órás napom, és fel sem tűnik, nem a Holdra megyek, ahol már három nap az időeltolódás, de egy órától még nem lesz jetlegem. De ha ekkora gond, állítsuk csak fél órával arrébb a helyi időt, így aztán senki máséval nem egyezne a miénk, mi meg jót röhögnénk, ahogy idegösszeroppanást kapnak a menetrendtervezők, meg a kamionosok búgó hangú dzsípieszei.
Vagy legyen egyenesen nyugati, keleti meg középső időzóna az országon belül, hogy Debrecenben meg Szombathelyen is pont délben legyen a legmagasabban a Nap, és az országon belül utazva is többször kelljen mondjuk tizenhét perccel odébb állítani óráinkat. És így tovább...

A legnagyobb a közös többszörös a végtelen, mint az köztudott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése