2016. október 6., csütörtök

Gyerekkorom lexebb dalai (2.)

A Carter the Unstopable Sex Machine 1987-ben indult Lambeth-ből, dél-Londonból, és igazából egy duó. A Megállíthatatlan Szexgép két pasi, az egyik énekel és gitározik, a másik gitározik és vokálozik, a dob meg a basszus gépről megy. Ez persze nem szándékosan alakult így, hőseink játszottak valami indie-bandában (Jamie Wednesday, ha jól emlékszem), de aztán egy jótékonysági fellépésen csak ketten jelentek meg, Jim Bob (eredeti nevén Jim Morrison, nem csoda ha nem ezt használta) és Fruitbat, aztán így maradtak.

Érdekes, a távoli kilencvenes években róluk is azt gondoltam (a Napalm Death-hez hasonlóan), hogy amerikaiak, amik ugye nem, és határozottan egy zenekarnak gondoltam őket, úgyhogy elég fura volt, mikor először láttam egy koncertvideójukat, ahol elöl két kretén ugrál, hátul meg nincs dobos. De a zene meg a szöveg kellemesen punkos volt, az a szó hogy indie-rock meg pont nem jelentett semmit nekem, de remekül lehett rá ugrálni bulikban, meg menetelni a parkban, bár a zene ilyenkor csak a fejemben szólt, de legalább is nem valószínű, hogy kihallatszott volna.

A Carter USM-ben az a jó, hogy ők már/még semmilyen generációhoz nem tartoztak, nem ültek semmilyen trenden, igazából divatba sem jöttek soha, de ahhoz meg pont elég népszerűek voltak, hogy hozzám is eljusson a zenéjük, meg olyan menő helyeken lépjenek fel, mint a londoni Brixton Academy. (Ami előtt jajj hányszor elmentem már, de belülről egyszer sem láttam, ehhez mondjuk alkalom kellet volna, meg pénz, meg szemfül, mer szemfülesnek kell lenni, ha az ember jegyet akar szerezni oda valamelyik kedvencére. Meg a valamelyik kedvenc pont akkor játsszon ott, amikor én Londonban vagyok, mert repülőjeggyel megfejelve még akkor sem fizetném ki a belépőt, ha a Beatles lép fel a klónozott John Lennon meg a reinkarnálódott George Harrison részvételével, nekem meg lenne rá pénzem. Egyszerűen túl nagy macera lenne, meg pazarlásnak érezné smucig énem. Pláne most, hogy egyszerre két lilahagymát is vettem, és épp újratervezem a költségvetést.)


De az utóbbi idők leghosszabb zárójele után azért ideszúrok két klasszikust, a művelt közönség épülésére és egyszersmind okulására, művészetpedagógiai célzattal:




Spontán kialakuló ováció, szűnni nem akaró taps, virágeső, függöny.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése