Hova üljünk egy repülőn, hogy biztosan túléljünk egy balesetet? Hülye egy kérdés, fel se keljünk az ágyból! Mert ugye attól, hogy nem ülünk föl a repülőre, még elüthet a hetvenkettes busz, de ha az épp nem jár, akkor a negyvenes. Vagy a kilencvenegyes, és ez csak néhány azok közül, amik itt járnak az erkélyem alatt.
Repülés esetén persze a legbiztonságosabb ülés a reptéri váróban valamelyik hátsó sorban lévő szék, már arra az esetre, ha a barcelonai járat nem bír megállni a terminál épületénél, és benéz a büfébe egy túlárazott sörre. Persze a reptérre még kell jutni, és ahogy a taxisok vezetnek... Ezért jobb, ha el sem indulunk otthonról (ebben én kifejezetten jó vagyok), sőt otthon se keljünk fel valamely stabil bútorról, legyen az ágy, fotel, kanapé, mindegy. Ettől még kaphatunk trombózist, vagy valami koszorúér-izét, de az legalább nem baleset, azért már meg kell dolgozni. Komoly meló egész nap a laptopba bámulni, viszont lehet rajta képeket nézegetni Barcelonáról, szóval még egy ok, hogy ne utazzunk. A reptérre, ahonnan előbb-utóbb úgyis repülni fogunk, kevesen járnak oda pusztán azért, mert színvonalas a vécé.
Az elején linkelt Index-cikkben amúgy hivatkoznak valami kutatásra, amit a londoni University of Greenwich professzora performált, és abban azt mondta, hogy a mai gépek azért már akár 16G erejű becsapódást is kibírnak. Ami elsőre jól hangzik, csak akkor meg az a helyzet, hogy a repülő nagyjából egyben marad, de 16G-től az emberek nagy része meghal benne. Sokan már 12-től is, pedig nem is tudják, mit jelöl a G. (Ez esetben azt, a normál gravitációhoz képest hányszorosára nő valaminek a súlya, a gyorsulástól vagy lassulástól, melyek itt lényegében ugyanazok.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése