2018. december 6., csütörtök

Etimológiai tépelődések

Mi a az ebrúd, hogy néz ki, és honnan lehet rendelni? Sürgős kiebrudalni valóm lenne ugyanis, kellene a célszerszám. Csak nem tudom honnan lehet szerezni, de hát én egyszerű lélek vagyok, szarvazni sem tudok, pláne fel. Bár úgy emlékszem, a legutóbbi választáson például voltam szarvazni, de ott is csak rá valakire, nem fel valahová. És további kínzó kérdés, hogy fel tudok-e  szarvazni, ha nekem sincs szarvam, csak részben, mert a vam az még teljesen hiányzik. Szar ügy.

Így nem lesz belőlem rendes felszarvazó, majd jól kikosaraznak a kikosárral, ami olyan lehet kosárnak, mint az ebrúd rúdnak. Rejtélyes. 
Az ebrúd  egyébként a saját megfejtésem szerint az a rúd, ami körül a eb rúdtáncosok nyomják a az eb-sztriptízbárokban, természetesen ruha nélkül. Persze a kutyaközönség sem visel ruhát, ez sokat levon az előadás sportértékéből. Ruhát igazából csak a nénik kutyái viselnek, a lakótelepi néniség esszenciájához tartozik, hogy az amúgy is hosszú szőrű pincsit virágmintás textileb csomagolva sétáltatják a plusz tíz fokban is, csak mert december van. És ha már ők is a naptár és nem az időjárás alapján öltözködnek, ezt elvárják Fifikétől és Buksitól is.

Ez persze még mindig jobb, mintha felszarvaznák őket, egy pincsi szarvakkal sokkal röhejesebb, mint otthonkában. Viszont, ha tehetnék, nem ki- hanem bekosaraznák őket, elvégre az igazi kutyasétáltatás az, ha berakják az ebet (rúd nélkül) a gurulós szatyorba, s elhúzzák az aldiba, így egy füsst alatt a bevásárlás is el van intézve. 
De tényleg, tegnap az aldiban benne, láttam amint egy típusos néni gurulós szatyrából bámul ki egy játékkutyának látszó dolog. Csak ez pislogott. 
Ez volt az igazi ebkosarazás. Vagy kiszarvazás?

(Egyébként megnéztem ám az etimológiai szótárt, úgyhogy már tudom honnan ered a kiebrudalás, de az a megfejtés sokkal unalmasabb. Naná, hisz nagyjából tudományos.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése