2018. december 20., csütörtök

Klaviatúra-kúra

A szövegszerkesztőkben legtöbbször csak a helyesírás-ellenőrző az idegesítő gépeléskor, mert hát mindig jobban tudja, hogy én pl. ókor helyett azt akartam írni hogy ökör, mert olyan szó legalább van. De ha a 'van' helyett azt vicceskedem, hogy 'bír lenni', abba persze nem köt bele, mert ahhoz már hülye a program, de legalább is nincs stílusérzéke.

Itt viszont (e helyütt, avagy a bloggeren) ennél sokkal idegesítőbb dolgokat is művel a nyavalyás program sérelmemre, de olyan szinten, hogy néha legszívesebben falhoz vágnám a laptopot. Persze nem vágom, mert egyfelől nem a hardver tehet az állandó hibákról, másfelől nincs miből másikat venni, úgyhogy kellene kézközelben tartani valami falhozvágni-valót. (Valami puhát és újrahasznosíthatót, gondolom, amiben nem esik kár. Meg a falban sem.)

Először is az van, hogy tetszőleges, nekem véletlenszerűnek tűnő pillanatokban ugrik vissza a kurzor valami kiszámíthatatlan távolságot, és mikor felnézek a monitorra, azt látom, hogy a szöveg végéhez képest épp három sorral feljebb gépelek, valami másik mondat közepébe. És ezt persze csak akkor veszem észre, ha felnézek, mert ugyan vakon gépelek, csak nálam ez azt jelenti - mint gondolom sokaknál - hogy a billentyűzetet bámulom, és felnézek, csak valami zavaros betű- és szóhalmaz kavarog előttem. Pedig a fejemben még olyan jól összerakott szövegnek hangzott. (Épp most, az előző mondat alkalmából sikerült leírnom, hogy észövegfelné, mert már megint ugrott a kurzor, csak majdnem jókor néztem fel.)

A másik gond az, hogy a cuccban van egy csomó billentyűparancs, én meg olyan gyorsan gépelek - alapvetően négy ujjal, ami egyéni rekord - hogy az egymás utáni karaktereket gyakran érti félre ez a digitális szemétláda. Én meg mikor felnézek, mert ugye azért néha csak felnézek, azt látom, hogy megnyílt három alkalmazás, kiléptem a programból, rendeltem egy thai prostit a neten vagy épp letöltöttem egy sárkányszimulátort. De szöveget, azt egy ideje nem írtam egy betűt sem.

És épp ezért gond ez sok (számomra legalább is) ismeretlen funkció, mert grafomán vagyok, és a kifinomult négyujjas technikámmal így sem tudom követni a gondolataimat, akkor meg pláne nem, ha állandóan javítgatni kell a hülyeségeket.
És ez a hülye program még azt a szót sem ismeri, hogy grafomán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése