2021. október 2., szombat

A régi új hullám, és a The-problematika

A Stranglers egy velem egyidős angol zenekar Guildfordból, merhogy '74-ben alakult. Akkor én még csecsemő voltam, kicsi és alkalmatlan, de azóta megkedveltem a korabeli brit új hullámot. És ja, tényleg karmolom, hogy brit bandák rendszeresen provokatív neveket bírnak maguknak adni, hisz ott a Hitetlen, a Gyilkosok, az Őrület, de az egész talán ott kezdődött, hogy voltak a Fojtogatók. (Ha valakinek nincs meg: Faithless, Killers, Madness, meg ők itt alant. Ja , és persze The Stanglers, de magyarul nem megy, hogy a The Stranglers, épp elég nekünk a Beatlesek, meg a bacon szalonna.)

Ahogy vannak utódpártok, ez a mai felállás az egykori banda utódzenekara, bár nálam hozzáértőbb ismerősöm szerint, ez pont hozza a régi hangulatot. Részemről a fene tudja, a hetvenes években (és annak is csak a végén) óvódás voltam, távol állt tőlem az angolszász new wave, pedig szívesen lettem volna arrafelé, akkoriban nem óvódás, hanem mondjuk huszonéves, hogy lássam élőben felívelni mondjuk a Clash-t. (The Clash, of course.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése