2019. július 4., csütörtök

Nagykorúság

Július negyedike van, a Függetlenség Napja, amikor azt ünnepeljük hogy Bill Pullman elnök-vezérigazgató irányításával az emberiség legyőzte a gonosz földönkívülieket. (És ezen a napon született Tom Cruise egy ismert dokumentumfilm szerint, Ron Kovic néven.) De ez legyen az amerikaiak ünnepe, ők győztek a galaktikus függetlenségi háborúban. Én meg amúgy sem vagyok független, függő vagyok egy csomó mindentől, ráadásul egyáltalán nincs tizenhárom tengerentúli gyarmatom, szóval nem érzem magam érintettnek.

Viszont rájöttem hogy mindjárt itt a július hetedike, ami viszont nekem fontos, mert 2001-ben ekkor volt az egyetemi diplomaosztóm, azaz három nap múlva nagykorú lesz a szociológusságom. Már ha van ilyen szó, szerintem nincs. De mindegy is, tizennyolc év az nagy idő, 2001-ben ilyenkor még álltak az ikertornyok és a csak a CICA (ejtsd: szíjászíjészáji vagy valahogy) kiképzett ügynökei tudták, ki az a Bin Laden. Nálunk még Mádl Ferenc volt a köztársasági elnök, a miniszterelnök meg... ja, az ugyanaz mint a mostani, csak kisebb súlycsoportban indult, a fentebb emlegetett Tom Cruise és Nicole Kidman még épp házasok voltak, én meg már akkor se sejtettem, mi vár rám a jövőben. (Maradjunk annyiban, hogy rövid távon az optimista, hosszabb távon a pesszimista verzió jött be.) És persze az ember akkoriban azt érezte, hogy még van jövője, de huszonévesen már nagyon emósnak kellett lenni az ellenkezőjéhez. (Tényleg, emlékszik még valaki az emósokra?) Aztán ahogy öregszünk, a lehetőségek egyre inkább zárulnak be, marad a kényszerpálya-tudat, meg hogy már a B-oldal forog. (Ténleg YouTube után X-ben, érti még valaki, mi az a B-oldal?)

Úgyhogy lehet, hogy a tizennyolcadik évforduló alkalmából ideje lenne leérettségiznie a diplomámnak, mert az ilyesmi azért egg diplomától elvárható. És jut eszembe, a fősulis diplomám már 23 éves, szóval neki meg rég egyetemi fokozatnak kellene lenne. De nem, mind a kettő csak lapul a könyvespolcon, és duzzogva porosodik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése