2019. december 4., szerda

Helyettes állam

Átírják a vonatkozó törvényt, hogy egy 22 éves joghallgató csajból helyettes államtitkárt csinálhassanak. Hát igen, Magyarisztánban így megy ez, ha Ártunk és Ormányunk valahol épp törvényt szegne, azt a törvény gyorsan átírják, elvégre mi a kurva istenért van kétharmaduk, ha még ezt sem tehetik meg. Megtehetik, tehát így lesz, elvégre nem az államot akarják ők működtetni, pontosabban csak maguknak, a közjó meg csak üljön csödben a sarokban. Így lesz láthatóvá a helyettes államtitkár okán a helyettes állam.

Mikor reggel olvastam a hírt, mármint hogy a csaj lesz az emberminisztériumban az új algóré (az eddigi innentől a fidelitászt vezeti, hát nem tudom, melyik a rosszabb) pont arra gondoltam, hogy az ilyesmihez nem kelle egy rohadt diploma? De, eddig kellet, mostantól majd máshogy lesz, gondolom majd beleírják a normaszövegbe, hogy kell a diploma, de ha valaki jóseggű fideszközeli egyetemista csaj, akkor ezt is el lehet fogadni helyette. A fideszközeliséget azt jól be tudják lőni, az egyetemistaság adott, a jóseggűséget meg majd felügyelheti Borkai nertárs kormánybiztosként, azt a havi félmilliót meg simán megéri egy ilyen fontos poszt.

De azért kicsit zavaró ez a tempó mégis. Mikor én 22 éves voltam, így későőszre már volt diplomám, dehát én csak egy vidéki főiskolára jártam mindössze négy évig, ezért aztán addigra meglehetett. Oké, aztán volt még öt év a fővárosi egyetemen, de talán még az után sem éreztem volna magam alkalmasnak holmi államtitkárkodásra.
Persze kezdő egyetemi oktatóként sem éreztem magam alkalmasnak arra amit csinálok, de azért jól belerázódtam. Úgyhogy lehet hogy ez a nőszemély (Rácz Zsófia amúgy, csak a jegyzőkönyv kedéért) is elkapja majd a fonalat, elvégre az ifjúsági ügyekkel foglalkozik majd, ahhoz meg ért, hisz ifjú. Ezért pontosan tudja, mi kell a mai fitaloknak: fidelitász kell nekik, meg kormányközeli intézet amerikai ösztöndíja, elvégre ezekkel neki is hogy bejött az élet.

Én is lennék valami jó kis vezető állásban, mondjuk igazgatnék egy múzeumot vagy kutatóintézetet, de főszerkesztést is vállalok! Ellenben erre nincs esély, mert aki nálam kevésbé kormányközeli, az már Londonban mosogat. Vagy Liverpoolban mentőápoló, míg én még mindig itthon megyek csődbe. Lehetne már egy hozzám közeli mormány.

Update: közben felnézek az Indexre, és szembejön egy kép, ami a leendő helyettes államtitkár asszony (tényleg, ezt most így kellene írni vagy mondani?) kedves idesapja látható, aki úgy húsz éve még ilyen rémes-nyálas tinipopban és kulturális prosztóságban utazott.Egyik első slágere volt a Zárjon be a gyár című szörnyúség (igen egy slágernek általában szörnyűnek kell lennei a slágeresedéshez), de most jól rebootolható: Zárjon be a gyár/ A lányom államtitkár...lenézően bunkó szöveg lenne, ami még rímel is.

mr rick 2
index.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése