2020. március 29., vasárnap

Fotelforradalom

Ó jajj,  milyen remek dolgokról marad le az ember, ha rendes, napi tíz órás internetezés helyett holmi könyveket olvas. Én csak most értesültem róla, hogy ma este nyolckor volt egy online tüntetés a felhatalmazási törvény ellen. Nagyjából fél órásra tervezték, és mivel helyi időm szerint mindjárt tíz óra, erről jól lemaradtam Utólag megnézni (meghallgatni?) a felszólalásokat (!) meg ugye teljesen értelmetlen, tüntetni csak pontosan, szépen, élőben lehet. (Gondolom Napoleon is többször megnyerte a waterloo-i csatát, utólag és fejben, de hát más dolga sem volt a száműzetésben, már azon kívül hogy tipródjon, egy Waterlo nevű hely hogy a francba kerül Belgiumba. Pedig tudhatta vlna, hogy a water az hollandul is víz, a loo az meg nagyjából erdő, szóval nem  Wellington hercege nevezte el pökhendi mód angolul a közeli kisvárost.)

Nade a tüntetés. Tényleg érdekelt volna hogy is néz ki ilyesmi a neten. A beszédeket még értem, de hogy lehet a népes tömegnek online skandálni hogy orbántakaraoggy, meg transzparenseket lobogtatni sokan. Mert ha lehet, akkor én is mehetnék focimeccsre a fészbukon, kár hogy utálom a fodbalt. Illetve dehogy kár, az jogos.
De tüntetni voltam már életemben, és hát annak alapvető eleme a tömeghatás, a sokan vagyunk érzése, még akkor is, ha kevesen vagyunk. Mert a kevésnek levés érzésével nem lehet tüntetni, legfeljebb csalódottan beülni valahova egy sörre, atán rosszkedvűen és ittasan hazamenni.

De ha az ember eleve otthonról tüntet, azt simán netes közvetítés megtekintésének hívják, ha meg részt akar venni aktívabban, akkor kommentelésnek. Vagy online petíciónak. De a tüntetés tömegpszichológiája tuti nem működik benne, hisz akkor az is tüntetés lenne, amikor a nénik a kisbolt elők szidják a Gyurcsányt, mert még nem értesültek róla, hogy az elmúlt tíz évben ki volt az orbánfő. (Régebben megfigyeltem már, hogy felénk a csirkebolt előtti pad a lakótelepi offlájn fészbuk. A valódi közösségi platform.)

De online tüntetni az olyan mint zokniban fürdeni vagy magázódva, eufemisztikusan gyalázkodni. (Példamondat: A prostituált felmenőjével közösüljön ön!) Értem én, hogy most csak ennyit lehet, és a semminél több, csak nem sokkal.
Az online tüntetés csak egy fokkal értelmesebb mint az online szex, ami nem nagy teljesítmény, mivel utóbbi teljesen érelmetlen.
Nem is csinálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése