2020. március 4., szerda

Legománság, dizniség

A Lego immár negyedik éve a legdevletebb vállalat, derül ki egy friss rangsorból Én meg nézek hülyén, hogy egy vállalat hogy lesz népszerű, miközben termelni meg szolgáltatnia kellene, nem népszerűnek lenni. Oké, a Legot még értem, én is sokat építettem belőle, de egy cégért nem tudok lelkesedni, pláne ha a lista msodik helyén áló Disney az. Nekik köszönhetjük a rémes Marvel-filmeg végtelenített és ostoba áradatát, meg hogy elkúrták a Star Warst is, nem kicsit, nagyon. A Disney mindig is a szórakoztatóipari kapitalizmus sötétebb oldalát képviselte, most tényleg tegye fel a kezét, akinek a fejhangon vinnyogó mikiegér meg disneyland komoly kuturális értéket képvisel. Mára pedig egy igazi szörnyteggé váltak, most már tényleg csak a prfit számít, nem mintha edddig nem az lett volna a fontos.

De a legviccesebb (legrémisztőbb?) az hogy az első tízben banna van a Rolex meg a Ferrari is, amit tényleg nem étek hogy lehet kedvelni. Elvégre olyasmit gyártanak, amit a legtöbb ember sosem engedhet meg magának, csak a távolból nézheti, hogy néhányan viszont igen, de akkor az egész nem több mint a fogyasztói társadalom bálványimádása. Valahol az oltáron ott van a vágy titokzatos ám elérhetetlen tárgya, amit birtokolni nem lehet, csak messziről csodálni. Hogy akkor most nagyon szeretjük Frerrarit, miközben főleg csak képen látok olyt, a forma-1-ben is a McLarennek meg a Mercedesnek drukkolok. Egy rolexért meg akkor sem adnék annyi pénzt amibe kerül, ha véletlenül lenne annyim. Egy casio is mutatja az időt, a telefonomról nem is beszélve.

De ha valakinek a Ferrari életérzés kell, annak ezt tudom ajánlani:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése