2023. július 7., péntek

Kelenföldi konkvisztádorok

Volt némi botrány a MÁV háza vonata táján, mikor egy Ljubjanába tartó InterCicire felszabadult fene tudja mennyi, de túl sok spanyol fiatal. Nyilván ha túl sok spanyol középkorú akar váratlanul de ugyanazzal a vonattal Szolvéniába vonatozni, az is okoz némi fennakadást, és a fene tudja, melyik korcsoport hordában közlekedő kontingense lett volna részegebb.

Ezek a spanyolok ilyenek, hogy csak úgy idejönnnek, és elveszik a magyarok elől az ülőhelyet. A gond amúgy valami olyasmi volt, hogy az egész EU-ra érvényes "ingyenjeggyel" (a hvg.hu szerzőjének közlése szerint) utaztak, a nemzetközi IC-ken meg tipikusan nem kell helyjegy, így a fene sem tudta, hogy mondjuk 200 plusz utassal kellene számolni. (A jegyük az természetesen nem ingyenes lehetett, hanem valami Interrail, ami egy fix összegért egy hónapig érvényes szerte a kontinensen, és amiből bármennyit el lehet adni, csak azzal nem számolt senki, hogy mi van akkor, ha nem hárman-négyen utaznak együtt, hanem mondjuk százan. Csak mert haverok, vagy ugyanarra a fesztiválra tartanak, vagy véletlenül összefutottak a restiben.)

Szóval nem feltétlen a MÁV hibája, hogy nehezen tudtak mit kezdeni a helyzettel, állítólag szerte Európában voltak hasonló incidensek. Ami legalább is megnyugtató, mert a hazai államvasútnak (tényleg, ez mi a fenéért nem Nemzeti még?) eddig is volt több ellensége, úgy mint az évszakok, a vasutasok, a hazai utasok és a menetrend úgy általában, nem kell ide behozni még az átutazó migránsokat is.
Plusz nem kéne erőltetni ezt az IC-dolgot. Egyre több a schengeni-alapú nemzetközi, ahol Bázakerettyéig kell helyjegy, de ha Hamburgig megy az ember már nem, így mindenki anyázik, hogy valaki ül a helyén, ráadásul sokszor még rendes IC-kocsi sem jut egy-egy vonatra, így pótjegyért lehet műbőr üléseken fülkézni.

Nyilván megoldás lenne, ha az Interrail mellé is kellen valami online helyfoglalás/regisztráció az efféle vonatokra, mert így legalább látná a vasút, hogy mégis hány utassal számolhat. Amitől persze plusz kocsik ugyanúgy nem lennének, vagy csak többórás izzadva várakozás után, de legalább előre szoronghatnának az illetékesek, hogy mekkora szarban lesznek nemsoká, és nem csak akkor, mikor már nyakig ér az említett anyag. Ennyit szerintem minimum megérdemelnének, miniszterig felfelé, legalább.

A nálunk is adaptálható indiai stílus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése