2019. november 16., szombat

Véletlenül vegán

Ma véletlenül vegán voltam (jajj, de szépen alliterál), nem hogy húst nem ettem, az magamtól amúgy se szoktam, de tejterméket sem meg kizárólag növényi alapú volt  a kaja, na jó mivel azért sóztam is, volt benne némi ásvány, de szerintem az a növényekben is van, csak bunkók szólni róla. Mármint a növények. Mondjuk nem csoda, én se társalognék azzal, aki épp egy éles késsel készül felszeletelni, hogy aztán forró olajban végezzen velem, és gondosan ápolt vitaminjaimmal., mivel tizteli aa mások életét,
Jobbn belegondolva, a vegánság sem a lehető legjobb dolog, igazi növény-holokauszt, a komolyan etikus ember, aki tényleg tiszteli az életet, az csak ásványokat eszik, esővizet iszik és lehetőleg megtanul fotoszintetizálni. Vagy, mivel tiszteli a mások életét, ő maga megdöglend.

Én már egy  ideje nem problémázom azon, mit is eszem, egyszerűen nem szeretem a húst, pontosabban jobban szeretem a nemhúst, az meg úgyse megy, hogy ne öljünk meg más élőlényeket, legfeljebb az, hogy ne többet, mint amennyit muszáj a saját túlélésünkhöz.
De például nem veszek palackos "ásványvizet", iszom ami jön a csapból, sőt levegőből is azt szívom be, amit kevereg itt a környéken, pedig biztos lehetne palackos hegyi levegőt rendelni az amazontól vagy az auchantól, online, hitelkártyával. De minek, én szívom ezt a remek keveréket, ami két főútvonal találkozásánál képződik, kicsit sok benne a szén-monoxid, de nem kell fizetni érte, és a Nap is naponta süt be ingyen az ablakon. (Ezért is lenne jó hosszabb távon átállni a fotoszintézisre.)

És a kissé karcos levegőt mondjuk kompenzálja, hogy ez a kereszteződés itt közvetlenül az erkély alatt közlekedési csomópont, csomó buszvonal jár erre, és tíz perces sétakörön belül bármit el lehet intézni, a bevásárlástól az adóügyeken át az újraélesztésig. Mert ugye a teszkó, a NAV meg a helyi mentőállomás is elérhető tíz perc alatt, igaz más-más irányba, de az például megnyugtató, hogy ha hirtelen megáll a szívünk, csak tíz percet kell gyalogolnunk, ha nincs türelmünk megvárni a mentőt, vagy lemerült a telefon akksija. 

De ha vegán módon étkezünk, az ilyen szívbajoknak kisebb az esélyük, szerelmi bánattól meg csak egészen párás tekintetű költők szerint lehet meghasadni a szívnek. Szóval a sárgaborsó-főzelék currys-zöldséges lepénnyel és savanyú káposztával ugyan szerelmi hasadásra nem használ, de a nem szív alakú (azaz anatómiailag valódi)  szívnek határozottan jót tesz, főleg persze akkor, ha nem csak véletlenül vagyunk vegánk, mint én ma. De holnapra egyszer majd megjavulok én.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése