2021. július 6., kedd

Zűrig talpban

150 magyar jelentkezett az Európai Zűrügynökség pályázatára, ahol 2022-től keresnek zűrhajósokat. Ha 2022-re még nem visz el a covid kilencedik hullámával kombinált diabéteszes hajhullás, akkor magam is szívesen jelenkezem majd. Mert hajózásban nem vagyok nagyon rutinos, de sokszor tettem már meg a Fonyód-Badacsony távot oda vissza, valamint kompoztam Szántód és Tihany között, sőt egyszer megvolt a Calais-Dover is, úgy hogy közben csak majdnem hánytam. (Egy adriai kirándulóhajón pedig konkrétan, de az a kiképzés része volt.) Szóval a hajózás menne, zűrben meg kifejezetten erős vagyok, mondhatni létformám az nekem.

A súlytalanság nem zavarna (csak a hányásban), és bár az utóbbi másfél évben leadtam vagy tizenöt kilót, de a maradékot sem marasztalom minden áron. Igazából csak az űrállomáson szarástól tartok egy kicsit, mert az itthoni vécé csak folyik néha, de nem vákuumos.
És hát gondoljunk bele, ha itt lenn a sivár Földön ekkora zűröket tudok okozni, mire lennék képes a sztratoszféra fölött! Itthon csak önsorsrontásban tudok utazni, de odafönn már globálisban is, ami azért vonzó perspektíva.

Tényleg,a Nemzetközi Zűrállomáson vannak taktikai csapásmérő atomfegyverek? Mert az buli lenne, ha behéliumozva megbombáznám New Havent. Vagy bármit, ahol épp Joseph Heller vonatkozó című darabját bemutatják...
Szóval asszem jelenkezem zűrhajósnak, földi rutinnal, de Yossarian álnéven, mert maximum 22 küldetés után úgyis felmondanék, főleg ha elfogynak a bombák. Márpedig azok elfogynának hamar, hisz nincs is érdekesebb és jelentősebb tudományos kísérlet, mint az Ítélet Napját, úgy is mint tömeges kihalást okozó eseményt tanulmányozni odaföntről.

Persze nem biztos, hogy az ESA pont erre keres embereket, de ha eljutnék az állásinterjúig, eszelősen meggyőző tudnék lenni. Mondjuk azt le kéne tagadnom, hogy hatvan centi felett tériszonyom van, egy székre sem merek felállni, és a száznyolcvanas magasságommal állva is szédülök. De legalább elég zakkant vagyok, és addig a mizantrópiámon is sokat dolgozhatok még.

pinterest.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése