2018. május 22., kedd

Az időjár ás!

Én már nem hiszek a meteorológusoknak sem. Eddig csak a politikusoknak, internet-szolgáltatóknak,  biztosítási ügynököknek és pincéreknek nem hittem, de mostantól az időjósok is ebbe a csoportba tartoznak. Akik vagy tényleg csak jósok, vagy az időjárás annyira össze-vissza jár, hogy szinte lehetetlen előre jelezni. Nekem mindegy, de ma rám rohadt a vastag farmer, feleslegesen cipeltem a nagyobbik ernyőm, és  a kényelmes vászon tornacsuka helyett valami vízállót vettem fel, ha már közeleg a viharos eső, vagy esős vihar, vagy ami épp közeleg.

És még az is lehet, hogy épp közelgett, csak épp nem ért ide, mondjuk az előrejelzés megbízhatóságáról sokat elmondhatott volna, hogy a megfelelő (és eddig azért alapvetően megbízhatónak talált) applikáció még az aktuális hőmérsékletet sem találta el, azaz nem csak az nem derült ki belőle, hány fok lesz a nap folyamán többször, de az sem, hogy pont akkor mennyi van.

Napközben ránéztem, és épp azt jelezte, hogy borús idő van, tizenhét fok, és enyhén esik, miközben az ablakon kinézve szikrázó napsütést láttam, a sarki utcai hőmérő meg harminc fokot mutatott. Ez nyilván a globális felmelegedés aknamunkája volt, még nem világos hogy tudjuk-e kiknek az érdekében, de az esernyőkészítők deportálását elő lehetne készíteni. Meg a baptista fogorvosokét, ők ugyan nem utaznak időjárásban, de egy rendes forradalom/ pogrom/ autodafé a normál eljárás szerint is a baptista fogorvosok begyűjtésével kezdődik. (Ez amúgy egy Moldova-poén, de nem lelek hozzá linket, ám ha valaki tud gondolatolvasni, az kibányászhatja a fejemből, mert ha jól emlékszem az Abortusz-szigetek című könyvből van.)

Holnapra amúgy meleget és napsütést jósol nekem a gép, egész késő délutánig, szóval most erősen gyanús, hogy tényleg érdemes ernyővel készülni, esetleg esőkabáttal. Ha már ennyire nem jön be a jóslás bármi megeshet, lehet hogy simán maradok a pénzfeldobásnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése