Ma esete úgy kilenc után jöttem hazafelé busszal, és a végállomástól hazáig én voltam az egyetlen utas. Se felszálló nem volt sehol, se leszálló, utóbbi mondjuk különösen nagy mázli, mert ha leszálltak volna valahol például ketten, akkor még mindig fel kellett volna szállnia valakinek, hogy velem együtt is üres legyen a busz.
Amúgy tényleg jobb kilencig dolgozni, mint nyolcig, mert így legalább van csatlakozásom, fél tízre már otthon is vagyok, ellenben ha nyolckor jövök el, fél órát állhatok a megállóban az egyetemnél, hogy aztán a belvárosban ne tudjak átszállni semmire. Persze nem is akarok mindenáron átszállni, teljesen meg lennék elégedve egy közvetlen járattal bármikor, mikor én épp utaznék, de ha ez már nem is megy, legalább legyen normális menetrend. De nincs, hosszú várakozás van és nagy séták, ami ilyenkor még elmegy, de húsz centis hóban vagy szakadó esőben már nem tűnne olyan jó bulinak. És mindez a helyi busztársaság miatt, akik azért nem bírnak beállítani normális esti járatokat mert kevés az utas.
Na de ma bosszút álltam, direkt még később buszoztam haza, a nap talán legkevésbé kihasznált járatán, tök egyedül, igazi kiválasztottnak érezve magam. Mert a híresek und gazdagok hosszú autókkal limuzinolnak, de hol van egy ilyen, egy nagy buszhoz képest.
Ami ráadásul Baszof Dijör 2015 modell, legalább is a felirat szerint. Hogy ki volt ez a kedves Mr. Baszof azt nem tudom, de a neve alapján orosz lehetett, és gondolom híres, ha egy egész 2015-öt neveztek el róla. (Mondjuk azt nem értem, hogy miért ilyen hülye helyesírással, mert ugye Basof Dear lenne az értelmes írásmód, nem ez a Bus of the Year marhaság. Tisztára sznobok.)
És ez a Baszof márkájú busz ráadásul ugyanaz volt, mint amelyikkel az egyetemtől mentem befelé a buszállomásig, csak ott a 18-as hirtelen átvedlett 10-es járattá (tényleg, ez legális?), de ettől még ugyanaz a sofőr volt beszerelve előre, onnan ismertem meg. Ami meg azért jó, mert így nem lehet lekésni a tízest, akkor sem ha a tizennyolcas késik.
Ez itt persze nem az a busz, de azért jól néz ki, ráadásul képes osztódással szaporodni, néhány kerékkel kiegészítve az egyes szintek önálló életre is képesek lehetnek, így egyszerre több vonalon is járhat. Persze nem túl gyorsan, pontosabban attól függően az utasok milyen gyorsan tolják, hisz motor csak a legalsóban lenne. De legalább igazságossá tenné a tömegközlekedést, mert a forgalmas vonalakon sokkal gyorsabban mehetne a busz, és egyúttal sokkal több ember amúgy siralmas edzettségi állapotán javítana.
Persze nem lenne olyan elit, mint egyedül utazni egy járaton, de hát nem járhat mindenkinek a kitüntetett figyelem és törődés.
Egyébként amikor leszálltam a ház előtt, a busz üresen ment tovább, nem is értem miért, hisz teljesítette küldetését, engem hazahozott, ez után már simán vissza is fordulhatott volna. Persze csak az után, hogy a sofőr megérdeklődte, délelőtt mikorra kérem a holnapi fuvart.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése