2021. augusztus 20., péntek

Elvonulás (avagy a józan észnek is munkaszüneti a napja)

Jajj nekem, én hülye végül is belenéztem a szentisten napi felvonulásba. Gondoltam, hogy valami gagyi szarság lesz, de ekkora pofátlan giccsre magam sem számítottam. Az mondjuk érdekelt, hogy a Gördülő Metálszent az motoros, vagy mondjuk Káder János pedálozza belülről, levezetésként a tisztfelvonás és zászlóavatás után.

Ez az egész turulos-szentkoronás prosztó zagyvaság ( mer' akkor most vagy szittya táltos-sámánok, vagy keresztény szentek, ezt tényleg el kellene dönteni) annyira szörnyű volt, hogy én éreztem magam rettenetesen kínosan, de annyira, hogy legszívesebben az ágy alá bújtam volna a szekunder szégyentől. Az egész felvonulósdi amúgy egyesítette magában a régi május elsejéket, a jenki parádékat meg az észak-koreai kultúrfelfogást, szóval a formai szinkretizmus mellett már nem is olyan fura a tartalmi, történelmi katyvasz, melyet tankönyvbe illő módon csomagoltak alávaló giccsbe.

Ilyesmikre gondolok, hogy:



hvg.hu

Az egyértelműen látszik, hogy a csodaturul tényleg csodás képességekkel rendelkezik, hisz tegnap óta levedlette magáról a lilarózsaszín fémtollazatot, és növesztett helyette ezüstöt, a szittya bácsik meg a néni biztos egész éjjel sámándobolt mellette, hogy sikerüljön. És ez nem könnyű, mert ha rosszul sámándobolnak, akkor lehet hogy nem vedlik a bádogturul (aki így mozgásban inkább egy kigyúrt papagájra emlékeztet, mint keselyűre), hanem tojást rak, és akkor kell gyorsan még két statiszta, aki a felvonulók kérték után gurítja az Andrássyn. (Igen tudom, a derék madár mitológiailag hím, különben nem tudná Emesét álmában abuzálni, de ugye csodaturul, szóval ez nem probléma.) Az viszont érdekes, hogy miért egyiptomi rabszolgák vontatják?

A guruló szentkorona, aminek a belsejében játszik a banda (mint királyi tudatalatti?), na az volt a kedvencem, bár a hvg.hu kommentszekciójában többen nem értették, hogy közben miért támadják kerengő dervisnek öltözött nindzsák? Én tényleg nem tudom, miféle hallucinogéneket kell szedni ahhoz, hogy valaki egy ilyen felvonulást komponáljon, de az biztos, hogy én nem kérek belőle. Amúgy meg lehet hogy nem LSD a megfejtés, hanem kurva sok pénz, amiért ezt emberek bevállalják, de hát ez van, kell a della az LSD-re, ha már az ember nem csak borítékokra nyal bélyeget.

Viszont az említett kommentszekcióból loptam két képet is, melyek szerintem sokkal jobban kifejezik az ünnep lényegét. És ha már összemossuk a kereszténységet hun-szkíta mittoménmivel, akkor egy-egy illusztráció mindkettőhöz. Az első valószínűleg az ország legfallikusabb Szentistván szobra, a második meg simán csak no comment:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése