2021. augusztus 21., szombat

Lebontandó csigaházak?

A zorigo szerint hamarosan lebonthatják Tokió egyik ikonikus épületét, a Nakagin toronyházat. Ennek az a különlegessége, hogy előregyártott lakóegységekből, kapszulákból áll, amiket aztán két vasbeton toronyra fűztek föl, és még mozgathatók is ha igény támadna rá. Belülről a kapszulák leginkább arra a "lakásra" hajaznak, amilyenben Bruce Willis is tengette a létet az Ötödik elemben, és nekem az már abban a filmben is igen tetszett. De ez annál régebbi, mert 1972-ben épült.

Már többször írtam e helyütt is, hogy én legszívesebben egy csigaházban laknék, aminek az emberi léptékű megfelelője a lakókocsi, vagy egész kicsi garzon. Azt könnyű lenne rendben tartani, és remekül bele lehetne gubózni, ha az ember nem akarja maga köré a világot. Nem vagyok kimondottan agorafóbiás, de jelentős szobakukac/ fotellovag, és nekem már ez a kétszobás lakás is túl nagy, túl sok. Minimum egy szobával túllő az igényeimen, meg van erkélye, ami csak arra jó, hogy odajárnak inni a környékbeli rigók, mert a nagy melegben rakok ki nekik vizet.

De a Nakaginért tényleg kár lenne, kívül-belül nagyon karmolom a stílusát:

origo.hu

archdaily.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése