2021. augusztus 20., péntek

Gusztus húsz metálosan

Most, hogy ránk virradt a szentistván napi akciós sör ünnepe (meg a rekordárú új kenyéré), már egyet sem kell aludni az esti tűzijátékig, bár az a virradástól azért még arrébb van. Én pont annyira vagyok ünnepi hangulatban, mint múlt kedden, amikor fölfedeztem, hogy a hűtőben van még egy majdnem teljes üveg eperlekvár. (Aldi sajátmárkás, úgyhogy eper az nem biztos, hogy van benne, minden esetre piros, édes és eperízű, szóval nekem már jó lesz palacsintába.) Mert nekem ilyen komoly hazafias érzelmeim vannak (elvégre egyszer se felejtettem magam Londonban, pedig többször fontolgattam a csak oda repjegyet), és nagyra értékelem a szép állami ünnepeket különösen ha tankos-katonás felvonulás is van benne, meg légiparádé, és pláne, ha a nemzeti szimbólumoknak is rendeznek vonulást.

És most rendeznek, az Andrássyn lesz majd a díszes menet (gurulás), elvégre nem csak a hülye amerikaiaknak lehet olyan, hogy hálaadáskor hatméteres, héliumos Snoopy meg a világ legnagyobb, teherautó-alvázra szerelt purhab pulykája gördül végig a főutcán, éljenző tömeg sorfala közt üldözve a fejben is szőke mazsoretteket. Jut eszembe, akkor most a Gusztus Huszadika a nekünk hálaadás?
Gondolom a pártszolgálati média is közvetíti majd az eseményt, én nem fogom megnézni, mert persze nem érdekel, de az érzéstől, hogy lesz ilyen, azért egy kicsit jobban zsibbad a bal lábfejem.

Az alant látható mobil-metál Szentistván (aki valószínűleg Szentisten! rockrajongó unokaöccse) is végiggurul majd a felvonuláson, de lesz (várhatóan) pink-lila csodaszarvas, meg feltűnően egy keselyűre hasonító turul is. Utóbbin valami háromnevű énekesnő fog majd ülni, hogy aztán onnan énekel el, az ünneplő tolongás sérelmére, vagy csak ha leszállt róla, az egyelőre nem világos, de majd megnézem valami hírportálon, ha vége a napi horror/ kamaradráma/ fekete komédia adagomnak.
Kár hogy nem lesz majális, vagyis augusztális, de a mértékadó sajtó szerint háromötven lesz egy korsó Szent István Napi Sör, ami igazából sima csapolt borsodi, csak most megígérték, hogy nem lesz langyos. És Lezli Mándoki Dzsingiszkán is koncertezik majd, a hazai kultúra nagyobb épülésére.
Ennek szellemében kívánok mindenkinek boldog karácsonyt!

hvg.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése