2023. június 1., csütörtök

Szerintem nyár lehet

Június elsején kezdődik a nyár, és addig már egyet sem kell aludni! Persze nem általában a nyár, csak szerintem, de ha van csillagászati, meg meteorológiai nyárkezdet, akkor lehet szubjektív is, ami független attól milyen az idő a hány órakor,  illik-e a Vízöntő a Halakhoz (amúgy nem, a halakhoz sült krumpli illik meg sör), vagy hogy hány kordonbontástól csökken sz infláció a Dzsídípíben.

Régebben, mikor állítólg még gyerek is voltam, a nyárnak az volt a lényege, hogy nem kellett iskolába menni, kellett viszont nyaralni. Sose hagytak itthon, pedig ellettem volna, de a meleg elől gyakran menekültünk még melegebb tó- és tengerpartokra, ahol viszont néha nem beszéltek magyarul, de akkoriban még az én angolomat se értették. (Később megtanulhattak, mert mikor már nem voltam annyira gyerek, elég jól elboldogultam.)

Ma viszont a nyár az, hogy nem kell iskolába menni, de nyaralni sem járok, szerintem tizenéve nem voltam, tavaszi-őszi városlátogatások egy időben sűrűbben előfordultak, de a vízparti nyaralás az soha nem hiányzott. Naphosszat valami parton unatkozni, miközben leégek, nem volt egy rám optimalizált program, a strandokon ráadásul nem volt tévé! Nem is értettem, hogy marad életben az a sok marha, beleértve persze engem is, de kivéve azokat, akik vittek magukkal egy láda sört, és csöndben bebasztak az árnyékban. Ők átaludták az unalmat.

A nyár egy másik jele, hogy hogy egyre kevesebbet alszok, mert világosban nem igazán megy, a rohadt Nap meg öt körül kel, és fél kilenc magasságában nyugszik szóval... hát, ha jól számolom három és fél órát fent van sütni, bár érdekes, hogy ennél azért határozottan többnek tűnik. Persze az idő is szubjektív, miként az évszakok, sőt lehet, hogy az évszakok is idők, úgy értem, hogy vannak percek, órák, napok, hetek meg évszakok, szóval azokkal is az időt mérjük, mint az órával. A tévé tetején, a csuklónkon és a templomtoronyban, fura mód mind ugyanazt az időt, bár asszem egyik se mutatja, hogy őszies-e a tavasz, vagy már nyár van, mint pedig naná.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése