2016. szeptember 8., csütörtök

Jaaajj...

Ma reggel egy kollégám az arcomba tolta a pár hónapos unokája fotóját (azt mondta kilenc hónapos, pedig ennyit magamtól is tudok, minden fotózható gyerek minimum kilenc hónapos), én meg azt mondtam rá: helyes. Ez hiba volt, ha tekintettel ölni tudott volna talán nem teszi meg, de hogy nyolc napon túl gyógyultam volna az valószínű.

Később láttam (másoknál), hogy az elvárt kommunikáció  ilyenkor az: jaaaaaaajjj de ééééééédess – és hozzá nem árt olyan képet vágni, mintha tizenkét évesek lennénk, a kedvenc édességünk lenne a menzán és megtaláltuk volna a ruhásszekrény alján az őseink által karácsonyra vett legót. A nagy tűzoltósat.
Szóval az elalélt mámor állapotában kellene gügyögni, és akkor megfeleltünk a szociális szerepelvárásnak, még jó, hogy nekem meg alapvető szociális fóbiám van, így megengedhetem magamnak, hogy őszinte legyek, meg spontán. Az illető gyerek tényleg helyes volt, a legtöbb csecsemő az, pontosabban annak az érzetét váltja ki belőlünk evolúciós alapon, és nyilván mindenkinek a saját gyereke a legszebb, de nekem ne legyen kötelező magam alá gügyögni tőle. Amúgy egy csúnya gyerekre is azt mondtam volna hogy helyes, csak az nem lett volna őszinte.

Azért azt remélem, nem lesz a magát családbarátnak hirdető pártunk és kormányunk részéről törvény a kötelező bébi-fetisizmusból, mert ez esetben legközelebb elvisz a rendőr. A csecsemő sérthetetlenségi törvény kemény dolog lesz majd, pláne a hozzátartozói meg a képmás-tiszteleti záradékokkal.
Az ötlet persze abszurd de nem lehetetlen, elvégre lesz keresztényüldözés-ellenes helyettes államtitkárság is. Bár  ez utóbbihoz kellene valami ellensúly, tehát lehetne hindu/ buddhista/ muszlim/ taoista/ zoroaszter üldözésellenes helyettesállam titkárág is. Vagy ha ez így túl bonyolult, akkor mondjuk egy keresztényüldözési főosztály, szolgálati oroszlánokkal, és máris megtelnének az új stadionok, elvégre a nép nyilván kíváncsibb halálos gladiátorjátékokra meg tömeges kivégzésekre, mint béna focistákra. Hisz rájuk magyar szinten nem kíváncsi, ezért kihasználatlan a sok szép stadion. Pedig csak fel kellene szórni a gyepet homokkal, belökni néhány keresztényt az oroszlánok közé, és rögtön kiderülne mire elég az ima ereje...
És ekkor már lenne értelme a keresztényüldözés-ellenes helyettes államtitkárságnak is, mennyi szép és harcos hangú sajtótájékoztatót tarthatnának!


(Én meg rövid úton idáig keveredtem néhány ártatlan bébifotótól. Hiába, így jár az ember, ha hagyja magát szabad asszociációi által sodortatni. Meg ha nehezet vacsorázik.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése