2016. szeptember 18., vasárnap

Valamilyen fokon rokon

A Ma is tanultam valamit című, indexes blogon (ez amolyan kuriózum-vezérelt, ám tudományos ismeretterjesztő szórakoztató izé, ha valaki nem ismerné) találtam egy bejegyzést, melynek címe: „Ön 99,9%-ban Orbán Viktor, és 60%-ban banán”. Ez genetikailag tényleg teljesen igaz, de őszintén szólva én jobban örülök a hatvan százaléknyi banánnak, mint a felcsútival való sokkal közelebbi rokonságomnak.

Persze a banánságommal is akadnak gondok, itt van mindjárt az, hogy a mai reggelimhez is ettem egy banánt, és most elbizonytalanodtam, ez kannibalizmusnak számít-e? Gondolom nem, illetve ha igen, akkor bármilyen étkezés az (kivéve ha csak sót eszünk, az ásvány és nincs DNS-e, de ez nem tűnik járható útnak), a brokkolival is jelentős részben közös a génállományunk.

Ilyen értelemben felmerül a kérdés, hogy van-e értelme egyáltalán vegetáriánusnak lenni, hisz minden élőlény rokonunk, csak az arányokban, a rokonság fokában van különbség. A válasz persze az, hogy igen, van értelme, a rokonság foka igenis számít, ha az ember a testvérével házasodik az bűncselekmény, a harmad-unokatestvér meg teljesen belefér a polgári etikettbe. Így  aztán a brokkolit hajlandó vagyok kegyetlenül legyilkolni, és fokhagymával párolva, kis parmezánnal elfogyasztani, míg a tehén vagy a disznó pont úgy nem kaja, ahogy Dudlikutya sem. A csirke meg simán büdös, már a szagától rosszul vagyok, mikor főzögetem a kutyadéknak. (Amúgy a kutyákkal  84%-ban egyezik a génállományunk, de arról nem találtam adatot, hogy a kutyák hány százalékban banánok...) 

A felcsútiból pedig  akkor se ennék, ha hihetetlenül sokat fizetne érte a Háttérhatalom, ráadásul túl zsíros és rágós is lehet, míg banántesó finom édes, és puha. És a tehén emlőváladékával, kis méh-hányással igazán finom is. Plusz a banán (dialektusban: bánón) héja jó a levéltetvek ellen, a virágföldbe kell keverni, a valamilyen fokon rokon hibiszkusz meg felszívja a hatóanyagot, hogy a levéltetvek meg kiszívják, és beledögöljenek. 
A levéltetvek nyilván nem annyira rokonok (a muslicák is csak 61%-ban, vagyis gyakorlatilag banánok), őket lehet öldösni, de csak etikusan, bánónméregel, ilyenkor nem is én végzek tömegmészárlást, mint a rovarirtó spray esetén, hanem csak a bennem élő banán, de őt nem lehet elítélni elvégre csak egy oktalan növény, aki vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése