2016. december 12., hétfő

Fantomlakótárs

Kaptam ma egy levelet, valami hivatalosnak látszót egy kisebb banktól, pontosabban lehet hogy nem is én kaptam, mert a cím az enyém teljesen (emelet, ajtószám), de a név (szülhely, szemszám) az valaki S. Zsuzsanna, aki minden valószínűség szerint nem én vagyok. A lépcsőn fölfelé még elgondolkodtam rajta, hogy esetleg mégis én lennék, de semmi zsuzsanna-szerűséget nem éreztem, ráadásul fel sem ismertem volna, hisz nem tudom milyen a mélyen és őszintén megélt zsuzsannaság, vagyis inkább tippem sincs.

Skizofrén pedig biztosan nem vagyok, egyik személyiségem szerint sem (ebben legalább egyetétünk magammal), marad tehát az a lehetőség, hogy mégis csak lakik a címemen egy Zsuzsanna, akit nem ismerek, de legalább nem is találkozom vele. 
Biztos olyankor van itthon mikor én nem, gondosan mosogat és takarít maga után, csak pont annyi koszt hagyva amennyit én is elfigyelmetlenkedek, plusz utálja a savanyú káposztát, mert abból mindig csak annyi hiányzik, amennyit én teszek a lekváros kenyeremre. Viszont nem eteti a teknőst és nem öntözi a szobanövényeket, és érezhetően nem is szellőztet, ezeket mindig én intézem miután hazaérek, de cserébe nem hagy szerteszét női fehérneműt a lakásban, meg szárnyas betéteket.
Ez így még nagyjából oké is lenne, de a rezsibe meg egyáltalán nem száll be, és erre az sem mentség, hogy amúgy nem ismerjük egymást, mert ha mondjuk áramot nem is használ, de a fűtést meg a közös költséget legalább felesben állhatná.

Úgyhogy Zsuzsannát már látatlanban sem kedvelem, egyáltalán miféle név az hogy Zsuzsanna? Miért nem jó neki simán az Anna, miért kell még hozzá a Zsuzs is, ami nyilván nem a vezetékneve, de legalább nem is jelent semmit. (És tényleg mivé lenne a világ, ha egyszer csak mindehol csupa Zsuzselek, Zsuzsiván, Zsuzsandrea, Zsuzsolga meg Zsuzskata szaladgálna, bár a Zsuzsolga már majdnem jó, pont mint valami szovjet kétéltű...) Még a Zsuzsonnának lenne valami értelme, de az Eszterre jobb szóviccet tudok. (- Hogy hívnak, hova mész és mi van a kosaradban? - Esztergomba. Bocs,)

Ugyanakkor Zsuzsanna ízlése kielégítőek mondható, egy Salman Rushdie kötetem ott találtam meg a minap, ahová biztos nem tettem, vagyis csak ő olvashatta, és egy ideje nincs meg az egyik Pogues CD-m, gondolom hasonló okokból, márpedig a Pogues az olyan jó, hogy én lelkesen megkajálom (megiszom, belövöm, magamra tetováltatom etc.) amit valaha csináltak, vagyis ha Zsuzsannánál van, az egy big jó pont neki.

A bankos levelet mindenesetre a levélszekrények tetejére tettem, hátha csak elírták a címet (de egy bakról én ugye ilyet eleve nem), bár tapasztalataim szerint soha sem az egyszerűbb megfejtés a valós, legalább is ebben a geoplitikai realitában semmiképp. (És a régi ócska slágerben meg igenis az van hogy levelet kaptam lájf, bármit is mond az akárkik.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése