2016. december 3., szombat

Rászoruló

A magyar lakosság nagyjából negyede rossz lakáskörülmények között él, mint magam is. Egyfelől egyedül szorongok egy kétszobás lakásban (néha neurotikus is vagyok), néha meg ketten zsúfolódunk össze, ami azt jelenti, hogy ha bemegyek az egyik szobába, lehet, hogy már van ott valaki. És csak egy fürdőszoba van, még jó hogy különálló a vécé, így ha épp ott üldögélek, nyugodt lehetek, hogy amikor végzek, tudok majd kezet mosni. Nem szoktam persze (nem hiszek a baktériumokban, azokat szerintem csak Flemming pasztörizálta, mikor nem kémregényeket írt), de megnyugtató, hogy akár kezet is moshatnék, van kókuszos szappan, van kéztörlő (az nem kókuszos, de van Bounty is a fogmosáshoz, már hogy indokolt legyen fogat mosni), már csak a szándék hiányzik, az alapvető higiénia igénye.

De hát miért is legyen az ember igényes az ilyesmire, mikor nyomorban él. A mosógépet automatának hazudták a boltban, de szerintem maximum félautomata, mert például eddig még mindig én teregettem, és nincs is rajta ilyen gomb, a kilencvenakárhány tévécsatorna között meg nincs francia nyelvű neoprotestáns hírműsor, pedig alapvető lenne a normális életminőséghez. A lakásban három helyiség is beázik, egyszerűen víz folyik a falból kilógó csőcsonkokból, csak úgy lehet elállítani, ha az ember elzárja, de ez csak ideiglenes megoldás, bármikor tekergetem a csapokat, mindig kezdődik elölről a durva szivárgás a csövekből, a víz meg csak úgy elfolyik a csatornába. Ráadásul a vécé napjában többször is ürülékkel szennyezett, ilyen középkorinak sem nevezhető körülmények között tényleg nem lehet normálisan élni.

Számomra a polgári minimum ott kezdődne, hog ha már muszáj az elsőn lakni, legalább legyen lift, a szomszéd házban is lehet az elsőre liftezni. Azt mondják azért, mert az tízemeletes, de ez nyilvánvaló hülyeség, hisz akkor csak az ötödiktől menne a lift, az első négy emeletig nem kell, mint az a mi házunknál is kiderül, úgyhogy biztos a Háttérhatalomnak dolgoznak, ezért jár a lift a földszinttől, mert lefelé is megy a titkos irányítóbunker-központba, az Intermaus-hoz, vagy mihez.

De mi egyszerű emberek csak tengődünk a nymorúságos odúinkban, míg mások lfttel járnak vécére. Állítólag vannak akik nálam/nálunk is rosszabbul laknak, olyan helyeken aahol nincs fűtés, meg vizes a fal, de szerintem ez csak az ellenség rémhírterjesztése, a nyomor alján én vagyok, én akinek az egyetlen nyomorúságos fürdőszobáját is kézzel kell felmosnia, villanyfénynél, mert még ablaki sincs annak az odúnak, én akinek minden decemberben a pofájába süt a nap, ha kedvenc foteljében akar ülni. Ennél lejebb nincs, és olyan sincs hogy valaki az utcán alszik , ezt csak kitalálják, hisz senki sem lehet ennyire hülye. Aki ugyanis az utcán aludna, azt még reggel előtt megesszik a pockok és meghalnak a madárszartól, ezért nálunk ilyen nem fordulhat elő, aki ilyesmivel henceg az bitos valami elkényeztetett úrifiú, aki így akarna keménynek látszani.

Szóval nekem tessék segteni, én vagyyok a rászoruló, valaki tapétázzon már ki nálam EU-s támogatással  és ha már itt van tapétázzon nekem egy billiárdszobát is szaunával, meg egy fűthető erkélyt, hogy végre emberi körülmények közt élhessek a tetőkertem alatt.

Aztán majd tudom fogni, kire kell szavazni a trampra, mikor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése