Igen jó volt az aktuális
forma egyes futam, az autók többet álltak a boxutcában mint mentek a pályán,
ami nekem tetszik, mert úgysem nézem. Így kihagyhattam, ahogy mérnökök
beszélgetnek marketingesekkel, versenyzők mérnökökkel, meg rocksztárok
nézegetnek versenyzőket, mindezt szakadó esőben valamint kamerák kereszttüzében
(jut eszembe, egy ekkora kereszttűz, amit utoljára az első világháború
produkált, igazán felsszáríthatná a pályát is), a verseny izgalmának teljes
mellőzésével.
A közvetítés ennek
megfelelően olyanokra koncentrált, hogy hányadik banánt eszi Vettel, miért
fagyaszatatta le Hamilton a kutyája spermáját, és hogy itt van Slash, de
korábban már láttak valakit az Iron Maidenből is.
Szerintem ezzel a
produkcióval a forma-1 lassan közelít az ideális állapotához. Hisz évek óta már
csak a szabályokról, műszaki izékről meg gumikról szól az egész egyfelől, a
versenyzők magánéletének bulváralapú feldolgozásáról másfelől, a versenyt meg
úgyis szemüveges emberek számolják ki a laptopjaikon, miközben a pilóta meg
csak tekergeti a gombokat, meg próbálja azt csinálni, amit a boxban ülő pszichopaták
a fülére vakkantanak ócska anolsággal.
Ez így egyáltalán nem
izgalmas, de a feszült várakozásból, banánevésből és kényszerű
villáminterjúkból egész jól fel lehet építeni a műsort, a pályán (palikul:
aszfaltcsíkon) körözgetés csak kényszerű kötelesség, igazából elhagyható
sallang.
Úgyis érik már a
robotversenyzők bajnoksága, ott a sötét hátsó szobában ülő mérnökök majd jól
kiélhetik magukat, a kocka alakú mérnökhallgató nézők meg választékot fújhatnak
egymás hajába az izgalomtól, miközben a forma-1 pilótái magas művészi
színvonalon művelik a celeblétet, modellcsajokkal, kutyákkal, színes
overallokkal és szinkrontolmácsolt sajtótájékoztatókkal. Közben remekül
viselhetik a szponzorkarórákat, szponzorcímeres bézbólsapkákat és
szponzornapszemüvegeket, hisz egy versenyző legfőbb dolga mégis az, hogy jól
álljon neki mindez, igazából feje is
csak azért van, hogy legyen hova tenni a bézbólsapkát, meg legyen mire
férfiasan borostásnak lennie. És ha már úgysem kell vezetni, lehetnének újra
igazi partiarcok a versenyzők között (mióta Raikonnen családapa, már nem a
régi), akik mondjuk különversenyben a James Hunt kupáért csapják szét magukat
esténként, így rögtön nem csak muszájból kell másnap napszemüveget hordaniuk.
Ebbe az egészbe a
versenyzés csak bezavar, azt nyugodtan lehet automatizálni az ésszerű
munkamegosztás jegyében, mindenki teszi a dolgát, a kérdés már csak annyi, ki
álljon a dobogóra a végén. Mert dobogó az kell, már csak főszponzor pezsgőgyár
miatt is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése