2016. november 18., péntek

szánalmas.hu

A néhai Krisztálegyüttes egykori frontembere (hopp, ezt most majdnem fordítva írtam pedig K. Tibor kulturális környezetszennyező még él, a „zenekara” – hívjuk inkább projektnek, már csak a zenekarok védelmében is – azonban szerencsére kimúlt), szóval az említett pasas manapság fészbukozásból (fészbukolásból, fészbukingolásból, fácsézésből) él, létezik, bevételt termel de még nem fotoszintetizál.
Nem pontosan értem, hogy lehet főállásű fészbubunak lenni (lehet, hogy nem is igazán érdekel), valami olyasmi a biznisz, hogy kelll sok követő, aztán jöhet a termékelhelyezés, K. Tibor már több hetes prómóciós kampányokat válllal cégeknek, ócska bulvártémákkal kibélelt oldalán, sérelmünkre, folytatólagosan.

„Esernyős kurva legyek, ha értem!” – bődült el minap egy alak a közeli buszmegállóban, a nála nyilván okosabb telefonjába, és bár nem értettem, mit akar ezzel mondani, de a kép az tetszett, az megragadott. Én sem mondhattam volna szebben („Enberek, enberek! – kiabálnám én is rossz hejesírással – ne kövessétek, kövessetek engem, rohadjunk a forradalomba!”), hisz az tényleg kemény, hogy valaki abból él meg, hogy a fészbukon... nos, fészbukozik, napi tíz-tizenkét órás kemény melóban tolja a kontentet, csinálja a marketinget, a frencsájzt meg a mörcsendájzingot, vagy ebből valamit, lehet, hogy napszakok szerint elosztva.

Távol álljon tőlem hogy itt ágáljak a munkaalapú társadalom mellett, pláne annak kormánypártian sárosbakancsos-olajoskezű munkás-narratívája mentén, de az mégis az ingyenélés egyik csúcsteljesítménye, ha valami fészbukozásból él. Végül is persze csak a médiában dolgozik, a közösségi médiában, márpedig a médiában dolgozás tízből tizenkét magyar fiatal vágya, de az durva, hogy dolgozik.
Mert ha valaki tehetséges és/vagy vannak kapcsolatai, az kevesebb robotolással is lehet sikeres, akinek viszont a klótyón ülve is posztolnia kell, az csak egy szánalma lájk-kurva (hogy esernyős-e, azt nem tudom), akármennyit keres akárhányszázezer követővel.

K. Tibor persze már Krisztálegyüttes korában is szánalmas volt, azóta legfeljebb még embertelenül nagyképű is lett, és ezen tényleg nem segít aa menő kocsi meg havi fogfehérítés.

p.s. A szanalmas.hu tényleg létezett, már nem, mondjuk nem kár érte,  így múlik el a nomen est omen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése