Vasárnap ingyen vonatozhatnak az autósok, csak a forgalmit kell bemutatniuk, és övék a személyvonatokon a másodosztály. (Amitől persze nem lesz a nem autósoké az elő, pedig így lenne igazságos.) Mondjuk nem minden vasárnap, csak ma, mert ma van az autómentes nap. Ez amolyan környezetvédelmi május elseje akar lenni, ami engem például ne érint, nekem majdnem minden napom autómentes, ne is értem miért nem kapom ingyen a buszbérletem. Hisz nincs autóm, nem tudok és nem is akarok vezetni, így aztán sosem teszem, autóban én maximum utas vagyok, nagy ritkán navigátor, de hát eleve nagy ritkán ülök csak egy autóba bele. (Szerintem volt két olyan évem - talán 2006 és 2007 - amikor többet ültem repülőn mint autóban, vonaton és buszon meg nyilván sokkal többet, de az az alapeset nálam.)
Viszont e jeles napon akkor a kalauzoknak meg mozdonyvezetőknek járna egy ingyen bérautó, elektromos, legfeljebb hibrid persze, szóval ilyen sápadtzöld rendszámos, csak hogy megtapasztalják a belvárosi dugóban kurvaanyázás, a teszkó előtt parkolóhely-keresés örömeit, meg annak élményét, mikor a dzsípíesz felküldi őket egy hónapokkal korábban elbontott felüljáróra.
Kérdéses persze, hogy a vonaton a kalauz, honnan tudja, hogy tényleg autós-e a bliccelő utas? Mert ugye egy forgalmi önmagában semmit sem bizonyít, azon kívül, hogy az illetőnek van forgalmija. Hogy a hozzá tartozó autó hosszú ideje a garázsban rohad, az nincs beleírva, miként az sem amikor mégsem, akkor is csak a sógor vezeti. Neki a fának, ezért is áll sokat a garázsban.
És mi van azokkal, akik céges autóval járnak, mert mondjuk vállalkozók, nekik külön papírt kell vinniük arról, hogy a Szupermegatranszportlogisztik 2000 Kft. az övék, az autó meg a Szupermegatranszportlogisztik 2000 Kft-é, tehát most jogosan vonatoznak ingyen a Velencei tóra, fontos üzleti ügyben?
Kérdéses persze, hogy a vonaton a kalauz, honnan tudja, hogy tényleg autós-e a bliccelő utas? Mert ugye egy forgalmi önmagában semmit sem bizonyít, azon kívül, hogy az illetőnek van forgalmija. Hogy a hozzá tartozó autó hosszú ideje a garázsban rohad, az nincs beleírva, miként az sem amikor mégsem, akkor is csak a sógor vezeti. Neki a fának, ezért is áll sokat a garázsban.
És mi van azokkal, akik céges autóval járnak, mert mondjuk vállalkozók, nekik külön papírt kell vinniük arról, hogy a Szupermegatranszportlogisztik 2000 Kft. az övék, az autó meg a Szupermegatranszportlogisztik 2000 Kft-é, tehát most jogosan vonatoznak ingyen a Velencei tóra, fontos üzleti ügyben?
Hát csak jobb így, mint autóval... (erdekesvilag.hu)
Akik viszont papírral tudják igazolni, hogy nincs és soha nem is volt autójuk, azok kaphatnának biciklit, de ha van nekik akkor menő futócipőt, mert azzal sokkal könnyebb beszállni a haver autójába, miután a bicikli az utánfutón landolt. Ez így nagyon környezettudatos lenne, hisz ha már megérkezett az ember a Balaton partjára, lerakja az autót, és onnantól csakis biciklivel teker el a strandbüféhez a fáradtolajban sült, argentin születési hekkért. Mit mondjak, ez aztán zöld, szuperzöld!
Szerintem mindenki gyalogoljon ökrösszekérrel, legeljen lóherét és és alapvetően maradjon egynapi járóföldön belül, tök felesleges bárhová is utazni. Mert bár lehet hogy máshol új dolgokkal találkozunk, de az extra tapasztalatok elérhetők tévé, internet, varázsgomba vagy a csapongó fantázia által is, és igazából bárhová megyünk, bármit is teszünk und tapasztalunk, hosszú távon mind halálra vagyunk ítélve. (Ennek mindennapi lefordítása, a minek takarítsunk úgyis kosz lesz, minek együnk ha nemsoká úgyis éhesek leszünk, minek utazzunk el a Valahová-szigetekre, ha úgyis hazajövünk másfél hét múlva.)
És az autómentes nap alkalmából Szingapúrban formula egyes futamot rendeztek a szingapúriak, villanyfény mellett, mert ők annyira nem zöldek, hogy ne a hülye európaiak napirendjéhez igazítsák a verseny időpontját. Így ott este van, nálunk kellemesen délután, de épp ezért egy fél őserdőnyi széndioxid-kibocsátással kell telibe világítani a pályát, miközben azzal menőznek, hogy de ezt ők megtehetik.
Pedig elektromos rollerekkel kellet volna körözniük a Hemiltonéknak meg Feetteléknek, miután kó-papír-ollóval eldöntötték a rajtsorrendet, persze csak olan rollerekkel amiknek napelemekkel töltötték fel az akkumlátorait. Mondjuk biztos nem bírtak volna ki háromszáz kilométert, de lehetett volna verseny közben tankolni, azaz tölteni is, ami este különösen vicces lett volna. Mondjuk a Mercedes-rollereknek tíz körig bírja az akksija, aztán meg kell várni a reggeli napot és úgy hétfő délutánig tölteni, a Ferrari-rollereknél ugynez kilenc kör, ám egy órával hamarabb töltöttek lesznek, de csak ha nem felhős az ég. És akkor jön valamelyik kis csapat, amely előre feltöltött egy csomó tartalék akksit, így náluk a boxkiállás nem tart tizensok óráig, csak egy könnyű uzsonna és egy frissítő zuhany fér bele a versenyzőnek, míg a szerelők nyugodtan végignézhetik a délutáni szappanopera aktuális epizódját kerékcsere előtt, így is hat-nyolc órát vernek a többiekre.
És az helyzet, hogy a verseny így sem lenne lényegesen unalmasabb, mint amilyen volt ténylegesen, ilyen hagyományos versenyautókkal.
Persze lehet, hogy ez már az autómentes nap hatása, finom eszközökkel próbálják elüldözni a nézőket, hisz nézők nélkül nincs bevétel, bevétel nélkül nem telik ezer lóerős autókra, és egy idő után nyugodtan renzheti az egészet rollerekkel, főleg a maguk szórakoztatására.
Szerintem mindenki gyalogoljon ökrösszekérrel, legeljen lóherét és és alapvetően maradjon egynapi járóföldön belül, tök felesleges bárhová is utazni. Mert bár lehet hogy máshol új dolgokkal találkozunk, de az extra tapasztalatok elérhetők tévé, internet, varázsgomba vagy a csapongó fantázia által is, és igazából bárhová megyünk, bármit is teszünk und tapasztalunk, hosszú távon mind halálra vagyunk ítélve. (Ennek mindennapi lefordítása, a minek takarítsunk úgyis kosz lesz, minek együnk ha nemsoká úgyis éhesek leszünk, minek utazzunk el a Valahová-szigetekre, ha úgyis hazajövünk másfél hét múlva.)
- 0 -
És az autómentes nap alkalmából Szingapúrban formula egyes futamot rendeztek a szingapúriak, villanyfény mellett, mert ők annyira nem zöldek, hogy ne a hülye európaiak napirendjéhez igazítsák a verseny időpontját. Így ott este van, nálunk kellemesen délután, de épp ezért egy fél őserdőnyi széndioxid-kibocsátással kell telibe világítani a pályát, miközben azzal menőznek, hogy de ezt ők megtehetik.
Pedig elektromos rollerekkel kellet volna körözniük a Hemiltonéknak meg Feetteléknek, miután kó-papír-ollóval eldöntötték a rajtsorrendet, persze csak olan rollerekkel amiknek napelemekkel töltötték fel az akkumlátorait. Mondjuk biztos nem bírtak volna ki háromszáz kilométert, de lehetett volna verseny közben tankolni, azaz tölteni is, ami este különösen vicces lett volna. Mondjuk a Mercedes-rollereknek tíz körig bírja az akksija, aztán meg kell várni a reggeli napot és úgy hétfő délutánig tölteni, a Ferrari-rollereknél ugynez kilenc kör, ám egy órával hamarabb töltöttek lesznek, de csak ha nem felhős az ég. És akkor jön valamelyik kis csapat, amely előre feltöltött egy csomó tartalék akksit, így náluk a boxkiállás nem tart tizensok óráig, csak egy könnyű uzsonna és egy frissítő zuhany fér bele a versenyzőnek, míg a szerelők nyugodtan végignézhetik a délutáni szappanopera aktuális epizódját kerékcsere előtt, így is hat-nyolc órát vernek a többiekre.
És az helyzet, hogy a verseny így sem lenne lényegesen unalmasabb, mint amilyen volt ténylegesen, ilyen hagyományos versenyautókkal.
Persze lehet, hogy ez már az autómentes nap hatása, finom eszközökkel próbálják elüldözni a nézőket, hisz nézők nélkül nincs bevétel, bevétel nélkül nem telik ezer lóerős autókra, és egy idő után nyugodtan renzheti az egészet rollerekkel, főleg a maguk szórakoztatására.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése