2020. szeptember 5., szombat

A korona rokonai

Már megint elkövettem azt a hibát, hogy belenéztem valami ezokretén, táltoskeresztény  freak show-ba, ahol arról értekeztek, hogy a magyarok a többi nemzethez képest sokkal védettebbek a koronavírussal szemben, mert ők a szentkorona oltalma alatt állnak. (Ők, mert ha ezek a józan észre hátrafelé nyilazó intellektuális fekete lyukak a magyarság - márpedig szilárdan hiszik hogy ők, csakis ők - akkor én inkább átiratkozom mondjuk jugoszlávnak, és akkor már ketten leszünk egy nem létező nemzet tagjai, Emir Kusturicával. Apai ágon amúgy is szerb az összes ősöm, bár egyiket sem ismertem.) 

A szentkorona engem  amúgy sem védene meg, hisz még csak szentnek sem tartom az illető tárgyat, márpedig egy múzeumba való, egykori uralkodói jelvényről nem gondolhatom komolyan, hogy kétszáz kilométerről intézze nekem a maszkviselést meg a kézfertőtlenítést. Persze - ha pontos akarok lenni - a korona véderejéről az hangzott el, hogy megóvja az alatta lévőket. Lehet hogy ezomagyarul ez azt jelenti, a hatalma/fennhatósága alatt (ja meg az oltalma alatt, az biztos valami oltás almával), de én egyszerű lélek vagyok, ezo- és gluténmentes, úgyhogy én szó szerint értem. Főleg, hogy ez itt egyelőre még nem királyság , szóval egy koronának pont annyi hatalma és befolyása van, mint egy pohár kefírnek vagy egy Delhusa Gjon slágernek, annak az egynek. Függetlenül attól, miféle varázserőt tulajdonítanak neki, mint talizmánnak, a hungaroszinkretista gyülekezet nótafái.
Így tehát amíg nincs királya a köztársaságnak, aki néha felpróbálja, igazából senki sincs alatta. Na jó, esetleg valami karbantartó, aki épp a kupolaterem alatt kolbászol holmi villanyvezetékekkel vagy csótánycsapdákkal, a parlament pincéjében. Viszont ha csak ritkán jön elő onnan, tényleg megúszhatja a fertőzést, ám ez akkor is így lenne, ha a kupolateremben nem egy drágakövekkel felpimpelt fejdíszt őriznének vicces ruhás katonabácsik, hanem mondjuk kövérlászló bajszát bőrkötésben.

De ahhoz már mekkora szellemi erőfeszítésre van szükség, hogy felböffentsék magukból, hogy a szentkorona az a koronavírusra jó, értjük ugye? (Az összes többi vírusra, valamint a lábfájásra, skizofréniára, szívrohamra és a hasmenésre ott a Tízparancsolat, mint a azt a kásleri értelemben vett miniszter oly meggyőzően a képünkbe hazudta. Pedig régebben orvos volt, de ez azóta már elmúlt.)
Arra azért még kíváncsi lennék, hogy a számítógépes vírusok ellen is jó-e e szentkorona, illetve van-e ingyen letölthető változata. És ha beállítom képernyővédőnek, akkor az elég, vagy imádkozni is kell hozzá? Nem Mekka felé fordulva persze, de azért ha véletlenül pont nagyjából arra áll fejem, akkor mégis megfertőződöm, el is kárhozok-e, vagy egy ilyen nem szándékolt hibát még elnéz nekem? A korona. Amit egyébként már 1927-ben leváltott a pengő... Vagy az egy másik történet?


Nemzeti Véderő, antivírus kiegészítővel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése