2022. október 27., csütörtök

Netuddhogy, főlegmiből

Valami szokásosan kamualapú vállalkozó mindenféle üzletláncoknak szállít, vagy szállított "akácmézet" ami nem az, állítólag méznek méz, csak nem akác, és ezért bírságolja a faszit a megfelelő állami szerv, milliós tételekben. Én meg nem értem, nekem sosem tűnt fel, hogy akácligetlenben legeltek-e a méhek virágport, szerintem ez az akácmézezés is hungarikum, avagy ki nem szarja le, miből van a cucc, ha ragacsos-nyúlós-sárgás valami, enyhe mézes utóízzel.

Egyébként is a méz az, amit a méhek kihánynak, szóval szerintem nem érdemes finnyásnak lenni a különféle hányások minőségét illetően, elég örülni annak, hogy az - emberi hasonlóval ellentétben - nincs mindegyikben répa. Mondjuk én bírom a répát, lehet hogy nem is rossz mézzel, de biztos nem érdemes abból csinálni, hisz az igazi, klasszikus ipari méz közismerten fűrészporból, gyantából meg abból valamiből készül, ami a teáscsészék alján marad. És azt legalább nem hányta ki senki, legalább is nem eleve.

Amúgy sem értem ezt a gasztro-fasizmust, hisz más esetekben ilyenkor szokták elmondani, hogy őseink sosem mosták meg az almát, csak lezabálták a fáról, ami meg lehullott, abból eleve pálinka lett, ami meg belsőleg fertőtlenít, plusz elűzi a fertőzésekkel kapcsolatos aggodalmakat. Izlandon meg kedvelik a szabadban rohasztott cápahúst, lényegében a dögkutat gondolják újra gasztronómiailag, csak hogy villantsanak valamit a svédek rohasztott (szerintük fermentált) heringkonzerveivel szemben. Szóval hogy a mindenféle össze-vissza virágporból hányt méz nem pont akác, azt nagyjából ki nem szarja le, mert a méz eleve olyan mint a löncshús, az ömlesztett sajt meg a kőolaj-alapú de vajízűnek mondott margarin. 
A lényeg hogy jól csússzon. Rá a rohasztott maradék gyümölcs főzete, eufemisztikusan a pálinka.

Készül a rohasztott cápa, állítólag
finomabb, ha szomorúan halt meg,
mint ez itt.
(tripadvisor.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése