2020. január 20., hétfő

Házy Pál -inga

Teljesen ingyenessé, azaz adómentesssé tenné az otthoni pálinkafőzést Ártunk és Ormányunk, mert az alpénzügyminiszter szerint a pálinkafőzés a magyar identitás rész. És mivel én még életemben nem főztem pálinkát, sőt nem is tervezem, ismét csak kierül e pnton, hogy igazából nem is vagyok magyar. Ja, és nem voltam még disznóvágáson, nem is leszek, nagyon mélyen nem érdekel a fodbal - pedig valamelyik fideszközeli szagember szerint az igaz magyaroknak az is a vérében van, nyilván valahol a véralkoholszint környékén - és nagy nemzeti himnuszunkat tényleg valami depresszíven romantizáló rinyálásnak tartom, amit valójában nyugodtan le lehetne már cserélni.

Egyszóval tényleg nem vagyok magyar, hogy akkor mi is vagyok az kérdéses, mondjuk amikor még ittam töményet, akkor sem pálinkát, én a whiskyt szerettem meg a vodkanarancsot, egyes rokonok és ismerősök nem kicsit lábszagú házipálinkáitól viszont kivert a víz. Nem mondom, a hatását azt értékeltem, de ha az ember nem az ízéért issza, akkor amúgy mindegy lenne mit borít le a torka irányába, de én még ebben a helyzetben is irtóztam nemzeti identitásuk (ugye nem identitásunk, hisz a fentiek szerint ebben én nem vagyok érintett) gyümölcsből párolt részétől. Pedig egy rendes piás tényleg csak a hatásra menne, mint Ed O'Neil mondta valamelyik filmjében, arra  kérdésre hogy bírja meginni a szörnyű feketés sörét: "Ír vagyok, bármit meg tudok inni."

De a legjobb az, hogy a Tállai nevű kormányzati akárki szerint az otthoni pálinkafőzás joga az egész EU-ban mindenkit megillethetne, nemsoká javasolják is majd, csak előbb ki kell józanodniuk. Hisz a főzés alapja a kóstolás, a pálinkafőzésé is, ők meg biztos kóstolnak, mielőtt ilyeneket mondanának. Néha amúgy tényleg az látszik, hogy a komplett, mások által kormányzásnak mondott ténykedésük valamiféle alsó-középszintű ittasságra van kalibrálva, ez magyarázná például a mostanában elszaporodott, különösen kretén nyilatkozatokat, hiszen öt-hat feles után tényleg annyira egyszerűnek látszik a világ, hogy Soros. Meg legalább nem akad össsze a nyelvük a fogsorukkal, miközben bonyolult, összetett mondatokban próbálják értelmezi a világ állását, és az agyuk is bírja a tempót, félig ledobott ékszíjjal is.
Ez persze nem azt jelenti, hogy az összes, tőmondatos hülyeségeket felböffentő kormányalak egységesen részeg, biztos van aki szív vagy lő valamit, és nem kizárható, hogy egy részük alapbeálllításon hülye. (Ez utóbbit onnan lehet tudni, hogy vicces is miközben hülyeséget beszél, hisz őt a szerek már nem butítják le, nincs hova, viszont emelik szórakóztatóipari értékét. Lásd a volt debreceni pogármestert, a szimbolikus önégetés médiafenegyerekét.)

De belőlem nyilván csak az irigység beszél, mert se pénzem, se kedvem nincs már inni, a pálinkát ugye mindig is utáltam, így csak kívülről nézhetem, ahogy egy jobban teljesítő ország büszke nemzete, feles pohárral a kezében (szintén saját főzés!) boldogan, valamint népben-nemzetben gondolkodva röhög a májfunkció képébe.
Nem középiskolás fokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése