2022. szeptember 19., hétfő

Rojál menés

Nos, nálam jobban kevésbé unják a másfél hete dúló akut királynőzést, de egy átlag médiafogyasztónak ez nyilván  megúszhatatlan. (Pláne nekem, mert bár szeretnék egyszer egy egész nap csendben olvasgatni óind eposzokat, de az a helyzet, hogy pár óra után már tuti unnám, meg hát hiányozna valami emberi hang, ami nálam mostanában már csak a tévé, vagy valami netes rádió.)
Szóval kapcsolgatok békésen, és akkor az egyik kereskedelmin szembe jön egy barokkosan túldíszített menet, koporsót cipelve. Aztán másik kereskedelmin szintén, egymás után két hírcsatornán, és akkor már belenézek, bár az előző posztban emlegetett Woody Allen-film után azért viccesen éles a kontraszt. Meg hát a kedvenc városomban játszódik a sztori, igencsak ismerős helyszíneken, úgyhogy nosztalgikus hangulatban bambultam kissé, bár a kedvenc kocsmás, parkom vagy galériám felé egyáltalán nem ment a siratóasszonyok (illetve siratóőrmesterek, siratóhadnagyok, gyászhuszárok) vonulása.

Temetést tévében én eddig egyszer láttam, még 1982-ben Brezsnyev szovjet pártfőtitkárét, mondjuk azt muszáj volt, de mivel délelőtt volt egy hétköznap, legalább a tanítás elmaradt miatta. Iskolába kellett menni, de ott nyelvtanóra helyett a falra applikált fekete-fehér tévén néztük a közvetítést a Vörös térről, ami biztos remek volt, legalább is ahhoz képest, hogy helyette Rózsika néni, az őrmester-lelkületű láncdohányos osztályfőnök, tanításnak álcázott fegyelmező gyakorlatait is elszenvedhettük volna. Szóval azóta nincs bajom a temetés-közvetítésekkel, mégsem lettem a műfaj elkötelezett rajongója, gondolom ebben az is közrejátszik, hogy nem túl széles a kínálat.

Volt viszont egy best of pillanat, pont mikor indultam volna itthonról: "Most fordul be a menet a Westminster apátság elé, élén a koporsóval... és akkor most egy kis reklám!" (Közben meg a stúdiós protokollnéni ilyeneket szólt be, hogy vannak a "bífetör"-egyenruhások a menetben, akiket a whisky-kedvelők is ismerhetnek. Hát, a Beefeater egy gin, bár egy átlag viszkikedvelőnek szerintem azzal sincs baja.)

Meglepő módon a reklámblokk érdekesebbnek bizonyult, mint a rohadt unalmas temetési menet (ez van, több volt benne az élet, még abban is), el is kapcsoltam, mielőtt elpicsogta volna valami kommentátor, hogy a hercegek miért zsakettben, egyenruha helyett, meg Viktória hogyan itatta át Angliát. (Legfeljebb le.)

Ezt még 15 éve lőttem a St. Paul's-nál, nem 
tudom mennyire rojál jármű, de stílben van...

p.s. Azt hittem a rojál menés az olyan lesz, mint az első Star Wars-film, A Fantom Menés, de ebben nem voltak űrszörnyek, akik pedig jól jöttek volna az egészet átható méla unalom ellen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése